stallmalmby

Alla inlägg under juli 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 30 juli 2009 12:07

Ja, hittat kameran, och mkt riktigt, det var jag som förlagt den...:( suck, såklart..

Var och såg Tranformers igår, den var faktiskt inge vidare, bara fight hela tiden..Ettan tyckte jag var bra, men denna var ingen höjdare faktiskt, men en trevlig kväll i goda vänners sällskap..

Målade en hel del plank igår och red pållarna, och hör och häpna, sol! Både igår och idag!

Åker snart till England, London..Har alltid velat åka dit, men känner mig lite kluven, har missat fan varenda tävling hittils känns det som och missar ytteligare ioch med resan, känns väl sådär, men resan är ju bestämd och jag får väl stå mitt kast, har ju som sagt alltid velat åka till the U K så nu blir det så..

Pernilla ska ta hand om Amigo och Simon ska ta Legenden, så det har ju löst sig utmärkt, men FAN jag känner mig nere, vill TÄVLA!Får resonera så att tävlingar finns det gott om men denna resa kommer bara en gång..Eller nåt i den stilen...SUCK och åter SUCK...Vill klona mig...

Har enormt stora problem med kroppen, ryggen och mitt stora återkommande problem, mina knän, vet inte varför det värker så mkt just nu, men så är det iallafall, och det drar ned betyget rejält på dagarna just nu.. 

Ja ja, fortsätta med dagen, en eller två värktabletter så är jag väl som ny hoppas jag! 

Av Emma Rehnman Astergren - 27 juli 2009 23:36

Målat, läst i massor tittat på regn och ridit.. Det har dagen handlat om..

Vart i Näset och gläds åt framgångarna med Pernilla och Carro..Jättekul och fina rundor med kanon placeringar!! Hade trevligt, bodde hos Anna m familj,Tack Anna!! Jätte kul!!

Nu ska jag fortsätta att läsa, kan ändå inte sova, värker i knän och rygg, blir ju så ibland... 

Av Emma Rehnman Astergren - 23 juli 2009 11:08

Haha måste bara snabbt skriva, nu på morgonen, när jag gjorde iordning frulle, så såg jag i fönstret hur hästarna fick spel i storhagen.. Vad?? Jo en strören som matade över åkern:) hahahahahaha höll på att skratta ihjäl mig, den har jag och Amigo träffat på när vi vart ute och ridit, den är rätt så söt!!

Hästarna såg jätteroliga ut:) tihihi

Nu ska jag packa och så, så bär det iväg till Vännäs, först ska jag köra Orneta, Simons häst till veterinären sen åker vi till Näset!! Tack snälla Anna att vi får sova hos er:) HUUUJJJ!! 

Av Emma Rehnman Astergren - 22 juli 2009 13:09

For in och löshoppade iår igen, gick kanon!!! Amigo hoppar riktigt trevligt! Skoj!

Annars händer det inte så mkt, har varit i Mosjö och hjälpt till med höet, en hel dag, gick bra, men fick skynda hem, för att hinna allt, sen har det varit grill fest här i byn, Åsele marknad och bio, Harry Potter.. Den var väl sådär, kändes som en transoprtsträcka till sista filmerna.. Inte som  min nya faffo film Twilight..Underbar rulle.. Har beställt böckerna nu, som jag hoppas kommer NUNUNU..Ja ja anyday i hope..

Är fortfarande förkyld och orkeslös..Men i morgon bär det av till Sundsvall och Näset, jag Porre och Simba drar iväg på en liten semestertripp, passar på då Pernilla ska tävla..VILL OCKSÅ!!!! Legend är helt ok i sitt ben, men har inte hunnit sätta igång honom ordentligt än...Vi ska bo hos Anna, min svägerska på Alnö..Blir jätte trevligt:):) Nu ska jag fortsätta städa......Suck;) 

Av Emma Rehnman Astergren - 17 juli 2009 16:33

Har just kommit hem ifrån Vännäs, med pållarna, åkte igår med tanken att träna dressyr med Amigo, men träningen blev tyvärr inställd.. Så det fick bli löshoppning istället..Men först red jag och Pernilla Grynet och Legend en stund på banan..Hann precis rida innan det började spöregna..

När jag åkte hemifrån var det precis samma sak, hann bara lasta så började det tok åska, verkligen ett sånt där åsk väder som inte inträffar så ofta.. Regnade så mkt att jag knappt kunde köra bil..Var nästan fränt:) eller inte......

Hur som helst så löshoppade vi Amigo och han hoppade kanon, var lite avvaktande till en början, men kom snart på vad som förväntades av honom och hoppade strax över 120, som om inget hade hänt:) Ska försöka åka in till veckan igen och löshoppa ytterligare en gång!! Duktiga lilla pålle!!

 Har haft det kanon trevligt, såg Benjanmin Buttons otoliga liv på kvällen och åt jordgubbar. inte helt fel:) Och tyckte filmen var jättebra...

Ladda batterierna, mkt att måla kvar..... 

Av Emma Rehnman Astergren - 16 juli 2009 08:29

Är så in i bänken förkyld, and i hate it! Skyller på Vännäs dagarna, pallar inte med en tvådagars längre... Huvva, eller så har jag som Fredrik säger fått svin influensan...Så jävligt är det!

Var ju och hopptränade med Amigo för Eva Jonsson i Måndags, han skötte sig faktiskt kanon bra, fast det gjorde inte jag.. hahaha jag trillade av:) HAHAHA så typiskt.. Men ingen skada skedd utan det jag brydde mig om var att han skulle vara lugn och inte stressa upp sig, och det var han, lite väl lugn.. Han koncentrerar sig så mkt på allt annat att han nästan blir seg, svårt då han hemma nästan är het, men vi hoppade lite hinder efter varandra och så, och är jätte nöjd.. Man måste ju börja ngn stans!!

I eftermiddag blir det dressyrträning för Kerstin!!

I Tisdags kom Pernilla och Lina för att hjälpa till att måla, mkt välbehövligt:) Och snällt! Vi hann jättemkt och nu har plankorna börjats spika upp på huset!!Blir jätte fint! Tack för all hjälp Lina och Pernilla!!!

Efter all målning, for jag och Porre ut på en ridtur, för att bada! Amigo har ju aldrig gjort det, men han skötte sig hur bra som helst, tvekade lite men sen inga problem, Legend är ju en riktig badnymf och älskar det:)

Frulle sen måste jag bygga om gräshagen:) 

Av Emma Rehnman Astergren - 13 juli 2009 10:55

Jösses, kan nästan inte prata... Förkylning eller nåt, för min röst känns som om jag druckit wiskey i ett par år minst!!! Och jag hatar wiskey..Yuk!!

Vännäsdagarna... Nu är dom över.. Har haft jättekul, men bäst är ändå att få komma hem till lugnet.. Här i Malmby är det i princip inte ett ljud, skönt!!

Åkte till och med en karusell med Pernilla och Matilda.. Kanske var det då rösten fick sig en törn.. Skrek i högan sky.. Är faktiskt livrädd och gillar det inte alls..Haha, men så här i efterhand kan jag skratta!!!

Ska in och träna för Eva Jonsson med Amigo, blir premiär för oss två på träning.. Så jag längtar rejält, får se hur han sköter sig.. Legend är fortfarande lilt lite svullen, eller jag tror det iallafall, blir knäpp, Agnes känner inget, men jag vet inte.. Ingen värme eller hälta, men jag vill ta det säkra före det osäkra..Så de så! Skritt i ett par dagar!!

Sen en fantastisk nyhet... Pernilla har hittat en foderhäst:):):):):) Ett treårigt sto, hur söt som helst:) Ponnymamma och en godkänd hingst till pappa tror jag det var! Den är ursöt och ska tydligen hoppa kanon!Hihi vad kul!!!! Grace hette den tror jag minsann... Längtar tills den kommer!!! Underbart kul!

Måst äta i mig lite vitaminer och dricka honungsvatten, sen ut och packa in pållen i finkan... Träning träning:) 

Av Emma Rehnman Astergren - 9 juli 2009 23:45

Ett år äldre, men förmodligen inte speciellt klokare:)


Hade en kanondag igår med vänner och familj på besök och middag, fick jättefina presenter och fika på säng av min älskade...TACK alla som var med och gjorde min dag så kanonfin:) Och tack för alla gratulationer!

Var hos veterinären med Legenden, vaccination på g, bad även vet kolla på hans bakben som varit svullet, det är knappt det nu, men jag är så nojjig, han har troligtvis fått en smäll eller slajdat runt i hagen, skönt, även om han inte är svullen längre så vill jag alltid vara på den säkra sidan...

Lill-Emmas ponny Tuss åkte med mig och Legenden hem så nu har vi dambesök:) LillEmma och Agnes är kompisar så dom passar på att ha lite sommarlov tillsammans!

Vi  var ute och red nu ikväll... Jag fullkomligen älskar att rida Amigo, han är verkligen så vansinnigt rolig att rida:) Vi hoppade lite i skogen och det är ju alltid dölajbans, gäller bara att hålla sig kvar i hoppen och glädjesprången:)

Hann till och med rida innan det började spöregna!!! Underbart!

har dessutom haft besök av Sixten, Katarina och Oscar, så det blev tårta idag med :9 Annars gnetar vi på här hemma, kåkeb ska få ny bräd fodring så det är mkt som ska göras inför det... Nu Vännäsdagarna i dagarna två.. Bäst att ladda batterierna genom att gå isäng och sova lulllull som min mormor alltid sa till mig och Jenny när vi var små!!!:)

Ovido - Quiz & Flashcards