stallmalmby

Alla inlägg under december 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 22 december 2009 16:31

Har haft massor av besök här i Malmby nu ett par dagar:) I Söndags var Robert och Lina här med sina barn, Robert är en gammal arbetskamrat från Index och Lina är en gammal elev till mig i Vindeln, kom då även med det senaste nyskottet till skaran med djur, en kanin:) Tiger!! Återkommer med bilder.... Han är döö söt iallafall..


Igår var Simon, Miggo och Pernilla på besök och fick sina julklappar, hade jätte trevligt, åt middag osv..

Och idag har mysigaste Matilda vart på besök:) Har haft jätte trevligt! Hoppas vi kan dra ihop ngt i mellandagarna och kanske ta ett glas vin eller två!!:)


Ridit lego mannen och gjort julgodis, som denna gång inte blev total katastrof, utan helt ätbart! Fick dock koka om knäcken, den första laddningen blev stenhård, så kokade om idag, och den blev kanongod!


Julen, den underbara julen närmar sig med stormsteg...Härliga tider!!! 

Av Emma Rehnman Astergren - 18 december 2009 12:17

  



Malaria dödar ett barn var 30:e sekund.....  Varje år drabbas mellan 300-500 miljoner människor av Malaria, varav nästan 90% sker söder om Sahara i Afrika.

Nästan 3000 barn dör varje dag av Malaria, ca en miljon barn per år....

Malaria går att bota och förhindra, men är dom fattigas sjukdom, skänk en slant och hjälp dom miljoner människor i världen som lider av denna sjukdom. Det har jag gjort...


Gå in på www.sr.se och ge ett bidrag och samtidigt önska en låt!!!

Av Emma Rehnman Astergren - 18 december 2009 09:02

Ja på en och en halv dag har det gått fem säkringar!!!!!!!!!???????? Jävla luftvärmepump...Blir nån felbelastning på elen så vissa saker slutar funka...

Trettio minus och det var ca tio grader varmt i köket imorse då jag vaknade, halv sex..... bara att elda på....  

  

Ikväll blir det julbord nr tre, med Indexator, suck, denna julmat:) Är nästan less.....Men blir nog bra....  

 Julklappar och julgran ska fixas imorgon, har inte så många julklappar kvar att köpa men Fredrik behöver shoppa loss lite..

Och en fin julgran är ju ett måste!! Ska se vad vi hittar på våra små ägor.

Legend hade tappan tre broddar och skruvade fast dom igår, och påminn mig om att jag aldrig ska bli hovslagare!!!! Alltså, dom ska ha en eloge, inte skön arbets ställning för ryggen!!!!


  


En sån här fin gran vore väl nice att hitta bakom huset:)?



  


God Jul till alla!!!  

Av Emma Rehnman Astergren - 17 december 2009 10:44

30 Minus ute...Och det är för vansinnigt vackert ute:) Helt otroligt fint..Dock så är det sååå vansinnigt kallt...


Detta var ju dagen då jag skulle rida igen efter min förkylning....Suck... Vet inte om det känns så inspirerande i denna extrema kyla.. Men ridsugen nåt makalöst är jag då iallafall!


Jag får fortsätta med julpysslet här inne istället kanske, fick en recept bok från affären igår(man fick den då man handlade grädde från norrmejerier) och i den fanns det massor av trevliga recept,bla vit fudge:) Lät ju helt ok:)


Drömde världens sjukaste dröm inatt, att jag höll på att städa, och sopade med en sop???!! Bara där börjar man ju undra, sopade runt mattkanterna tills det kom ut en liten liten tomte från under mattan och bad att jag skulle städa där också??? Han var jättesöt:) hahahahaha Och pratade med en pipig röst... -Visst kan du städa här under också? Sen ett brett leende och tummen upp...... Sjukt.....:)


Några fina bilder från Malmby då det är kallt!!!


    

Åsså en underbar sommarbild:)


  

Av Emma Rehnman Astergren - 16 december 2009 21:55

Har under en tid funderat varför pumpen i akvariet lossnat hela tiden från glaset...


Nu ikväll satt jag i godan ro och tittade på Bonde söker fru(underbart för övrigt) och tittade in i akvariet och fick mitt svar...Han ligger och solar på den!! Och då lossnar den... Lilla skit sköldpadda:)

Han har ju ett soldäck, som funkat bara finemang hittils, men nu har han sonderat terrängen och hittat ett nytt sol ställe....


Har bestämt mig iallafall, ska försöka spara en slant till nästa år, och köpa ett nytt större akvarium till honom och Fia, fick ett gammalt av min syster Jenny, men det kräver mkt arbete innan det är ok, så bestämt mig att köpa nytt helt enkelt!


Nu fika med Freddy:)   

Av Emma Rehnman Astergren - 16 december 2009 09:58

...man kan vara, låg hela Måndagen och hela Tisdagen, orkade inte lyfta ett finger..Feber då såklart, trodde jag varit sjuk klart för detta året, men icket.


Idag är jag lite piggare, ryggen har gått av av allt liggande.Hahaha alltid nåt!!

Kanske jag ska försöka mig på att koka lite knäck idag? Nåt sånt är väl otroligt passande??:)

Av Emma Rehnman Astergren - 12 december 2009 14:46

Jag fullkomligt älskar julen...Alla gånger den mysigaste tiden på året:)


Har tyvärr inte haft speciellt mkt julkänsla alls, tills för ett par dagar sen, nu har jag pysslat och grejat här hemma så det känns som om att julen är på väg:)

Har satt upp julgardiner, tryckt ned nejlikor i apelsiner, slagit in julklappar, och spelar julmusik!

Ska koka knäck och göra lite julgodis till veckan hade jag tänkt! Har dessutom julpyntat lite i stallet med lillasyrran, tycker fortfarande att det hör till, jul även i stallet!

Var med mamma och Agnes igår i stan och handlade julklappar, eftersom det inte blev Erikträning för mig och Lego.Ingen bil:( men men nu har vi iallafall bestämt oss...Nu blir det en ny bil!!!!! Är dödligt less på att behöva låna mammas när man ska dra finkan! Nog om det, och åter till julklapparna.

Hittade hur mkt som helst och har nästan köpt alla! Jag är jätte nöjd! Älskar att handla julklappar, och önskade att jag var mångmiljonär så jag kunde köpa till alla jag känner! Precis alla!!! 

Svängde in på travet  för att köpa brodd (både Lego och Räser har tappat några) och träffade Matilda...Kände då att det var alldeles för länge sen vi sågs...Det måste styras upp:) Vissa människor mår man så bra av att vara med!

Såg sen Idol lite sporadiskt medans jag slog in julklappar, en favorit sysselsättning måste jag säga... Älskar fina paket!!!


Nu ska jag på julbord nummer ett, men Svärmor och Svärfar och hela gänget minus Fredrik då då såklart.....


Vill avsluta med att säga att jag har världens bästa vänner... Ingen nämnd ingen glömd:) I love you all:)

        

Av Emma Rehnman Astergren - 10 december 2009 22:58

....blev det idag....Har vart inne med Amigo och röntgat igen, gick bra och han skötte sig ba fint, hoppas nu att allt löser sig smidigt.

Blev sen middag med hästgänget på Norris, god mat och trevligt sällskap:) Mkt nice!


Freddy har åkt till Stockholm(igen) och ska gå på konsert, In Flames...Så ensamheten gör sig påmind här i våran lilla by.


Rakade Räser och Legend igår, båda skötte sig utmärkt, Lego är så duktig, han gillar det inte, men fint blev det, bättre än sist! Räser har ju trots allt gått på travet i större delen av sitt liv, så han förväntar man sig vara rätt så van med det mesta! Och han står bara finemang:)


Blir julbord gånger två i helgen...Bara att börja tagga....Huvva säger jag bara, man kommer väl att rulla fram innan denna helg är över! haha Bollen Emma är i rullning:)

Ovido - Quiz & Flashcards