stallmalmby

Alla inlägg under augusti 2010

Av Emma Rehnman Astergren - 29 augusti 2010 22:43

Varit och hä'lsat på Pernilla, Åke och finaste lille Vilgot:)


Ja vad säger man, ljuvliga lilla människa.... Så fantastiskt det kan vara...


Ett super mega grattis till mina vänner till denna fina fina lilla kille:)

Välkommen till världen lilla vän.....

 



Imorgon börjar skolan, och ett nytt kapitel tar vid..Känns kul, och skönt att äntligen få köra igång.

Vart på gymmet några dar, och känns också väldigt bra, trodde jag skulle tappat mer, men bara att köra på där jag slutade.Känner mig faktiskt mer i form nu än för ett par veckor sen! Ladugårds arbete dock, är nästan som att gå på gym faktiskt, väldigt fysiskt! i like!


Borde gå och lägga mig, men gjorde det fatala misstaget att dricka en kopp kaffe hos Porre och Åke, big mistake, nu blir det svårt att sova....




Ska upp i ottan och släppa ut pållarna, och hinna på gymmet innan det blir dags att dra sig mot Vindelns folkhögskola!!



Lev idag, imorgon kan det vara försent.....

Av Emma Rehnman Astergren - 26 augusti 2010 19:34

...händer det saker när man minst anar det....Inte ett öga torrt:):):):):)


hihihi........

Av Emma Rehnman Astergren - 25 augusti 2010 13:23

Detta med tid, vart tar den vägen??

Jobbar, och dagarna går ihop, och har ingen ordning på tillvaron alls. Är hemma nu, och det är verkligen jätte skönt.Men större delen av tiden spenderar jag i Mosjö,kanon, och trivs verkligen.Men fan vad det är tröttsamt att bo i en väska och att inte få vara hemma som vanligt.


Vill ha mer tid, till allt, känns som om den rinner mellan mina fingrar.


Ska gå ut och göra stallet, sen bara att pallra sig iväg till jobbet igen!

Vädret är ju fantastiskt? Eller hur??... Skit regn!



Annars är det inget speciellt, jobbar som sagt, och vi har köpt en ny bil.Eller en gammal, men ny för oss. Lilla blå for ju kamremmen på, så en Mercedes har det blivit.Hoppas hoppas att den kommer att gå i många många mil utan krångel!



Fridens!

Av Emma Rehnman Astergren - 21 augusti 2010 16:40

ja då var tävlingarna avklarade.. Och jag är LEDIG!! Sååå underbart:)


Lego var crazy.

Jag kanske ska börja från början..I Torsdags var jag ute och red i Mosjö ocj pållen i fråga gick knappt att rida.Bock, thjooho osv... Ja detta bådar ju gott tänkte jag.

Och visst han var som väntat..

Första klassen igår hoppade vi ett, två och ehhh ja missade trean då han jamsade iväg i svängen och hade tänkt åt ett helt annat håll.Ev mot en kombination som inte ens var med i klassen..Bara att lägga en volt och rida på igen.Då han till sist fattade vilket hinder som gällde, ja då var det ju straight on igen..Jösses!!! Två tidsfel blev det oxå..Men på hinder kändes han helt ok!Om man bortser från mellan hinderna då, och den lilla avtur vi tog.

Nya tag idag och hade ett ned i grunden, pissigt, då jag gärna ville rida omhoppning:) Men han blev pigg, drog iväg, as usual då han tänder till, och tappade ryggen och en bom föll! Skit samma, kul är det.


Nu äntligen hemma, efter över två veckor borta, så var han som tokig i hagen och heeelt överlycklig:) Lovley!!



Nu ska jag njuta av ledig tid och umgås med Fredrik, som jag saknat mer än jag kan förklara!!!


Och att sova i sin egen säng, det kommer förhoppningsvis bli en höjdare;)


    

Av Emma Rehnman Astergren - 18 augusti 2010 10:07

Har faktiskt sovit ett par timmar i natt, ohh sweet säger jag bara!!



Nu ska vi, jag Matilda, lillEmma och Pernilla åka på Hjåggsjöbadet och bada.Badade faktiskt igår, kallt men uppfriskande!!


Ska åka hem ikväll tror jag, för att hämta lite tävlings stuff...


Shit måste sluta med detta nu, Matilda hittar inte sin bikini, och det är gråt och tandagnisslan!!! 

Hare!!

Av Emma Rehnman Astergren - 17 augusti 2010 09:19

Ibland så suger saker och ting.Just nu är det så.Ena biljäveln har pajat bigtime. kul eller inte.Min mobil funkar inte som den ska och har inte råd att köpa en ny inom den närmsta tiden.



Sen kan jag inte sova, har inte sovit en hel natt på två veckor, och känner mig hela tiden i gränslandet mellan mupp och idiot!


Har nu jobbat klart, och ska åka in och skutta lite på norris med Lego,får hoppas att det går ok, vette tusan hur min stubin och mitt humör kommer att arta sig.


Tävling i helgen igen, och allt jag kan tänka på är att sova. Och som sagt, kan inte...Hur jag än försöker, snart kommer drogerna fram alltså.En insomnings tablett vore inte helt fel just nu....



Ne lasta pållen och fara...Huuuj!

Av Emma Rehnman Astergren - 15 augusti 2010 10:38

Bild bonanza från helgens tävlingar i Sikeå!!!



 


Värmen höll på att ta knäcken på oss, men självklart trevligt med sol:)


 


Fick sova Fredag till Lördag i Åkes föräldrars stuga!! En kanontrevlig kväll:):) TACK!


 


Hur mkt grejer ryms det, och hur mkt behöver man egentligen?:)


   


 


Laget samlat:) Jag , Diana och Susanne, tyvärr ingen placering med laget denna gång:( Pga oväntade upplevelser....Men vi kommer igen:)



Trogen skara i värmen:)



Prisutdelning i C:2 an...66,43 % red vi på och jag är bara nöjd:)


  Två tredjepaceringar och en jätte trevlig tävling, och en mkt fin uppstallning!!!


Ja det var det!!! Hoppas det är fler än jag som haft en super nice helg i värmen:)                          

Av Emma Rehnman Astergren - 12 augusti 2010 15:19

Tränade igår, med Lego för Kerstin!! Gick helt ok, stundvis kanonfin:)



Så imorgon blir det tävling, och på Lördag!! I Sikeå, så Fredrik ska följa så vi får träffas lite, och sen ska vi bo hos Åkes föräldrar:) Så lite kvalite tid med våra vänner Pernilla och Åke!!!Perfekt alltså!!



Nu ska jag äta, tacos, som Jenny och Mange fixar..Är så bortskämd just nu.Har inte lagat mat på flera dar:) Tack Jenny och Mango för att jag och Lego får bo hos er!!!


Sen blir det jobb och mjölk provning ikväll och imorgon..Suck, det är inte det roligaste!! Men går bra!!


   Jenny fotade igår, här är en bild!!


Ovido - Quiz & Flashcards