stallmalmby

Alla inlägg under maj 2011

Av Emma Rehnman Astergren - 24 maj 2011 21:18

Va fan, kan man aldrig ta sig isäng i någorlunda tid?

Verkar inte bättre.Skyller på vädret och atmosfären ute,vår och sommar i luften.Det är ljusare och allt man vill är ju att vara ute!


Ibland måste man helt enkelt veta då det är dags att gå, och nu är det dags, att göra kväll för hästarna och sen för mig.Spinning och Bodypump, en underbar dag helt enkelt är till ända! God natt!



     

Av Emma Rehnman Astergren - 22 maj 2011 20:03

Vilken trevlig helg det blev trots starten, sol och massor av träning!

Har fraktat arslet 9 mil Lördag/Söndag.


Blev en långtur med rullisarna idag, till Vänjaurträsk, tre mil ca.Riktigt nice!

   

Hästarna går på bete, eller bete coh bete, väldigt tunt gräsmässigt, men dom trivs nog som fisken iallafall!! Många bocksprång har man fått se utanför köksfönstret!

Eftersom Lego är ohalt och i princip inte svullen längre fick det bli en skritt tur idag! Agnes och Räser hakade på, och Dante såklart! Smörjde även upp lite läder, mycket välbehövligt.Friserade Legenden lite och tänk vad några klipp med saxen kan göra!

 

Nu mat och tv soffan en stund!!

Av Emma Rehnman Astergren - 21 maj 2011 18:15

Tänk vad det kan vända.Humöret alltså.

Igår var en jäkla skit dag rent ut sagt.Roger kom in rejält haltandes på ett framben och resan till veterinären var ett faktum.Och ugly cry från min sida.

Tur i oturen så var inget brutet, och han har mest troligt blivit biten av ngt???!!!

Han hade rejält ont, men är redan mycket bättre idag!

Legends svullna knä var oförändrat och jag ville dö. Om man ska se ngt positivt var det väl att tänk om jag varit anmäld till tävlingarna i helgen, och han varit svullen, då hade jag ju inte kunnat åka, vilket hade sugit ännu mer än vad det redan gör.


Hur som så blev det en rejäl sovmorgon imorse, sen en cykelrunda till Bjurholm och tillbaka.6 mil, gick förvånandsvärt lätt och jag kände mig som en riktig motor!

Legends knä är knappt svullet längre och dom har fått komma ut i en gräshage!

Medans vi byggde hage hittade jag murklor som jag var tvunget plocka, ett helt gäng blev det.Vet dock inte vad jag ska göra med dom, ngn som vill ha??


Ja så detta blev en bra dag ändå, Roger är mycket piggare, Legend som vanligt och kroppen känns stark och pigg! Ja och solen lyser:)


Såg att det gått bra för Vännäs ekipagen på hippo, HÄRLIGT!!!

Sticker dock till rejält i mitt hopp hjärta, vill oxå!!! Jag bidar min tid och gläds åt att jag fått ett sommarjobb, snart är vi där Legenden:)Så gruset sprutar!!


Trevlig helg till alla!!

Av Emma Rehnman Astergren - 19 maj 2011 23:09

Det är ju allmänt känt att vissa dagar är bättre än andra, och att om man har sovit lite eller så så kan det kännas lite sämre temporärt...

Idag, eller rättare sagt så är ikväll en sån kväll.

Varit och sprungit Blodomloppet på en tid som jag kände mig rätt så missnöjd med, dock mycket annat som var riktigt trevligt..Ja skit samma...

Kommer hem sent, nyss, och tar in hästarna.Legend är svullen i ett framknä. Inte jätte mycket, men är lite varmare och givet märkbart tjockare än det andra.

Kan det bli sämre, jo men självklart, en katt hade kräkts mitt på köksgolvet då jag äntligen kom in.


Kom även på att det var mer trevliga aktiviteter i helgen i Umeå, men jag ska ju inte vara med. Kul.Nej

Vill ha massor av pengar.Men det har jag inte, bara att acceptera antagligen.

Ja acceptera faktum din tröga jävla halva hjärncell som för närvarande fungerar i min hjärna.Tänk vad för lite sömn kan göra.

Hur som haver tror jag inte att det är ngt allvarligt med Lego, mest troligt den lille Zingo som fått in en pärla då Legend gärna retas rätt så rejält.Han var inte halt av det jag kunde se ikväll.Ja den som lever får se.


Mantra, att med sömn i kroppen blir känslan bättre, och allt känns inte som ett enda stort fartgupp med dåliga dämpare.


Inte det mest possitiva inlägg jag skrivit, men rätt så skönt att pränta ned med bokstäver...Håll till godo.Du som givs a shit....   


78

Av Emma Rehnman Astergren - 16 maj 2011 23:48

Borde verkligen gå och lägga mig, ska upp tidigt, men kan inte utan fastnar framför denna jäkla dator:)

Har varit opigg idag och bara vart hemma och gjort ingenting....Både skönt och absolut hemskt....Nu spritter det  kroppen....

Imorgon bär det iäg till Sundsvall med klassen och Himmlabadet och annat kul!


Här kommer Bodypump 78 tracklist...Cant wait:)


 

BODYPUMP 78 tracklist

1. Saturday – Basshunter
2. Beautiful Monster (Damn-R Remix) – Mick Lion
3. Sweet Child O’ Mine – Swade
4. Tonight Is The Night 2K10 (Extended Mix) – Raindropz! vs Le Click
5. Yeah 3x – Chris Brown
6. Raise Your Glass – Pink
7. Firework (Klub Smasherz Remix) – Galaxy Surfers
8. Welcome To Africa (Short Cut) – Paffendorf
9. Please Don’t Go – Mike Posner
10. Just A Dream – Fire & Ice
  
Av Emma Rehnman Astergren - 12 maj 2011 19:41

...det närmar sig med stormsteg.. 27 maj är snart här.Då är vi färdiga hälsocoacher.Fantastiskt kul, eller?

Jo visst är det det, men det är mindre kul att inte få ha kvar våran underbara klass, och träffa alla som vanligt varje Måndagmorgon.Vi har verkligen haft ett kanonår och är det ngn som funderar på denna utbildning, så sluta tänk, och gå den!!

Man får möjlighet att växa som person, och vara delaktig på ens egna villkor, och tror nog dom flesta har genomgått en enorm resa, mot det bättre! Tack alla, hela gänget för att ni gjort min tid på Vindelns Folkhögskola till en fantastisk upplevelse!!!!!!


Känner mig deppig, imorrn är det tävling, och jag och Lego kommer inte att vara med.Mest troligt inte på hippo heller.

Pengar är en bristvara på riktigt.

Fast det är ju klart, Legned är frisk och glad, jag kan rida honom varje dag, man ska vara glad.Tänker på min vän Pernillas häst som fått en otäck spark på benet och är blockhalt.Och inte blir han bättre heller...Herregud, tävlingar kommer det fler av! Känner med dig Pernilla och tänker på Cerio, stackarn som måste stå på box medans solen lyser på våra övriga fyrbenta vänner! Ne lyckönskar alla kompisar som åker för en trevlig helg i Skellefteå, och kommer hålla tummarna för er medans jag surar här hemma.


Haft sista passet Bodypump idag på Korpen för denna termin, mycket folk och härligt kämpande.

Känner mig riktigt trött nu, igår blev det förutom Bodypump, ett löp pass på 5 km,sprang på 22 min, och är riktigt nöjd. Ja sen var ju jag och Lego ute såklart.

Ikväll kommer jag att vika in årorna.Ska gå och lägga mig i tid.Typ snart, Lego får en välbehövlig vilodag.


Ett stort GRATTIS till Carro och Isabelle som fyller år idag! Hoppas ni haft en superdag:)



God afton till er alla!

Av Emma Rehnman Astergren - 8 maj 2011 21:20

Susanne....Jag är sämst, glömde ringa igår, och nu är jag snart på väg på bädden..Jag slår en pling imorrn så får vi surra:):)



Paddlade igår med Fredrik och Dante, som var så duktig och satt i kanoten hela tiden snällt! Grillade på kvällen och tog ett glas rött, hmm härligt!

Sov rekordlänge imorse, nästan skämmigt, men till halv tolv, och det händer inte ofta!!! Red en helt störd häst, Legend var namnet, fullständigt knäpp idag, inte ens lite kul.....Pigg är förnamnet....

Bakat matbröd, och sprungit med Anna.Kändes helt fantastiskt bra och ibland är det ju bara så jäkla underbart att springa!

Nu är det snart god natt, först lite plugg.....

Av Emma Rehnman Astergren - 5 maj 2011 09:14

Släppt ut hästarna och har vissa känningar i mina ben..

Förra veckan blev det ingen bodypump på korpen av olika anledningr, men denna vecka blir det tre istället:)

Två igår och vilka pass, speciellt det sista, fantastiskt drag och hur kul som helst, hade dessutom gympan hemma ibyn senare och där var det lika samma.Taggat gäng och svetten lackade rejält! Underbart!!!!!

Hur som haver så har vi examination i styrketräningen idag, så nu är det bara att göra sig iordning och dra iväg mot Vindeln! Och hoppas på att det går bra för oss alla i klassen, men det tror jag, så duktiga som alla är;)

Var ute på en härlig tur med Lego igårmorse, och då var det inge kul väder alls, svinkallt och mulet, blev ju sen en kanonkväll, sol och fågelkvitter...Idag är det ju jättefint och rätt så varmt nu på morgonen, undrar om det kommer att hålla i sig? Hoppas det!

          Härliga sommar:)

Ovido - Quiz & Flashcards