stallmalmby

Alla inlägg under november 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 19 november 2012 08:52

Denna vecka kommer att snigla sig fram, varför är det alltid så då man ser fram emot ngt?

Vi ska på torsdag kvällen efter jobbet åka ner till våra kompisar nere i Västervik:) Ska bli riktigt kul:):)


Vilken helg detta har vart, frågan är ju om man någonsin kommer att återhämta sig?;)

Träning för Bissan på fredagkvällen, Legenden gick stundvis riktigt bra, och är nöjd, även om man kände sig lite väl ringrostig!

Sen var det tävling för hela slanten, och hör och häpna placerad i båda klasserna på lördagen! Trots att han var sjukt spänd och tittig på domarborden i första klassen, skulle först inte gå fram. haha, känslan under programmet var väl inte den bästa! Det blev vinst till min stora förvåning. I andra klassen var det tre domare vilket var riktigt kul, och en andraplats efter en helt ok insats av oss båda, han glimmar till stundvis, dock kändes han trött i bakkärran efter fredagens träning!! Duktiga Legobiten!

    

Bilder från Ö-vik i somras. 




Igår var han dö stark och ångade på rejält, och förutom det tycker jag att han gick rätt ok, och där är det ju så uppenbart att dressyr är en bedömmnings sport, vissa vill att jag ska rida på honom mer och vissa inte, igår var det det senare alt som var önskvärt. Och aldrig har han legat på så sjukt mycket framåt, förmodligen pga att han var trött! Jag är hur som supernöjd med helgen och det var länge sen jag hade så roligt! Nu är det färdigtävlat för i år, om  man bortser från ev klubbtävlingar.

Lördagkvällen bestod av mat och mycket surr med likasinnade hästmänniskor och tänk att man kan ha så mkt att prata om!! Stort tack till alla inblandade:)


Igår var jag helt färdig för räven, slut som artist, blev inte så mkt sömn under helgen och jag somnade som en sten på soffan efter middagen. Tur att man har världens bästa man, som lagade tacos och fixade medans jag låg och snarkade... Och i ärlighetens namn är jag trött nu också:):)

Ikväll efter jobbet ska jag och Jenny fara på bio, ska bli trevligt.


//E



Av Emma Rehnman Astergren - 15 november 2012 23:11

Äntligen gonatt, världens längsta dag över! Längesen jag skrev, varit mycket.
Tävling i helgen och jag befarar att det inte kommer vara våran bästa tävling... Underlaget suger milt sagt och det har inte gått att rida som man vill! Hur som kommer det att vara super kul. Oavsett resultat:)
Är dötrött, återkommer mer imorrn kanske!
Huj/ E

Av Emma Rehnman Astergren - 7 november 2012 20:31

Onsdag igen, av ngn anledning så tycker jag att veckorna bara susar förbi.. Tänkte inte på det förr i tiden, men nu tycker jag att allt går så fort! Hips vips så är det ett nytt år, sen midsommar och, ja ni fattar..

Några tecken på att jag har blivit äldre som jag funderat på den senaste tiden:

-Jag kör numera bil väldigt mycket mer försiktigt(inte dåligt, bra att vara försiktig i trafiken, men ändå)

-Lyssnar till P4 istället för P3, gubevars då det går över i P1;)

-Sover inte lika länge vid ev sovmorgon, är ju mycket man vill "hinna" med att göra, och kan ju inte sova bort hela dagen!

-Det hära med att festa, alltså gå på krogen är inte alls särskilt lockande längre, förr var man mer av en partypingla och ville ut var och varannan helg, nu är det väääääldigt sällan.

-Smink, kom ihåg förr då man ville ha smink vars man än gick, och kunde lägga både pengar och tid på detta. Och visst ibland händer det väl att jag lägger tid även nu, men numer är det sällan jag har mer än lite mascara på.Bryr mig helt enkelt inte på samma sätt längre, ser ju ut som jag gör, end of story.

-Tänker ut mat för veckan, kollar recept, och löser korsord, har till och med kännt ett oväntat intresse för det amerikanska president valet.. Jo, gör matlådor också....

Fan, med detta skrivet betyder det inte att jag inte kan gasa , festa eller sminka mig längre, eller äta nudlar till frukost efter en sjukt lång sovmorgon, efter att jag sett ngn pubertal film om vampyrer osv... Fast nudlar äter jag inte, och har nog aldrig gjort....;)


Nog om detta, igår tittade solen fram, och hur härligt var inte det?!! Lyckades med det otroliga att få Legenden svettig, genom att i princip bara skritta! Eller han taktar mest, fast meningen är ju att det ska vara skritt.

Red nog i ca två timmar, en riktigt lång sväng med mycket upp och ner, klättring och annat tyttigt. Är inte alls kul underlag nu, och det gäller att vara påhittig!

For sedan på gymmet och pressade ur kroppen rejält, mer än jag tänkt, vilket känns idag!

 

Har idag badat nästan hela dagen, och passsade på min lunch att simma, blev ca 40 minuter, hade tänkt att ta det lugnt, men kroppen kändes ändå bra så jag tryckte på ordenligt, mycket skönt!


Ikväll har jag tagit del av en liiiiten bit av heaven, i brist på ideer  tog jag på Lego ett träns utanpå grimman och satte mig på vintertäcket i min mjukisbralla och stickade tjocktröja och for ut på åkern en sväng.

Alldeles mörkt ute och stjärnklar himmel med ett starkt grönt norrsken blev vi stående länge och bara kikade..Vi har det rätt så bra, här i Malmby:)


//E

Av Emma Rehnman Astergren - 5 november 2012 10:15

Man kan ju skratta ihjäl sig för mindre! Just nu , i detta nu så är en bärgare på väg till Malmby för att hämta en viss Subba. Vi ska uppenbarligen inte ha bil, utan får nog köra in Legenden och bli som Amish folket, köra häst och vagn över allt!

I Lördags så kokade den, fler än en gång...  Nåt galet är det...Tur i oturen att vi köpt den å firma, så den ska kollas grundligt idag och ev så får vi hämta den imorrn.. SUCK! Ingen bra start i vårat förhållande, jag som var så kär.... Är väl det än, men lite besviken är jag nog allt..:/


Helgen är över och nu väntar en lång vecka tills nästa helg!

Bakade dessa godingar i fredags, söta va:)?  


Annars har vi varit bortbjudna, haft besök på middag och sen har jag ridit, en pigg häst.. Inte så intressant, har haft otroligt dålig energi, och hade tänkt mig ut och springa, men vädret klubbade mig tyvärr..Får se vad denna vecka kan bjuda på! Solen lyser nu, typiskt då man jobbar heeeeela dagen!!


Fast det är varmt och skönt här på simhallen idag:) Inte helt fel:)

/E

Ovido - Quiz & Flashcards