stallmalmby

Alla inlägg under november 2013

Av Emma Rehnman Astergren - 25 november 2013 10:23

Helgen har bara susat förbi! Fredagen blev en riktig lyx dag med både solning och massage efter jobbet. Sen har ju äntligen favvo programmet börjat, På Spåret, så jäkla kung det är! Drack årets glögg från blossa och mös ordentligt!

Vet inte riktigt vad jag tyckte? Om smaken alltså, jag är inte så mkt för starkvinsglögg, men den var väl ok.
Jobbade lördag och bakade sen lussebullar, som fullständigt jäste över förväntan, helt sjukt!

Dom blev jävligt bra, skitgoda! Och jag älskar ju allt som har med julen att göra om man bortser från sillen, och sylta osv..
Fick trevligt besök av Sandra på lördagskvällen, riktigt kul att ses:)
Legend vilade torsdag fredag pga jobb och ursch vad han är jobbig ibland, han beter sig som när han var unghäst. Just nu är han bara nöjd då han får springa järnet hela tiden... Igår hoppade jag lite på åkern, med livet som insats.. Ha ha kändes så iallafall!

Fick mig ett gott skratt då vi på söndagmorgon skulle köra in en bal i hagen, Zingo smet som den lille marodör han är, och galopperade, bockade och flög som aldrig förr:)

Nu har två blivit tre, hämtade en till liten igår, från och med nu bor lille Primus här också!

En go liten skit som får bli en sällskaps häst till grabbarna, och han blev poppis direkt, speciellt Zingo som uppenbarligen kände sig dragen till en artfrände:) gått riktigt bra hittills, och möttes av en glad gnäggning i stallet på morgonen!
Lugn morgon, stallet klart och hästarna mumsar hö i hagen, blir att rida efter jobbet idag!
Har pysslat lite här hemma, gjort en krans av grankvistar och trädde juläpplen på grillpinnar..

[Bild]

Älskar jul:)

Av Emma Rehnman Astergren - 21 november 2013 19:37

Som den traditionella julfirare jag trots allt är, kunde jag inte låta bli, julgardinerna kom upp igår, trots att jag kanske, på kroppens inrådan borde ha tatt det lite piano. Sagt och gjort, jag drog i mig Ipren och laddade för mysighet X2000 , jag blev inte besviken! Fasiken vad jag älskar julen, och malmby är som gjort för att bäddas in i rött , jultomtar, tindrande ljus och julskinka:)
Och ja det är en vecka tidigt, och nej inga ljusstakar komme upp, det blir nästa helg, tyvärr. Tiden masar sig fram! Vill njuta fullt ut av julen och vill ha den nuuuuuu!

[Bild]

Lego vilade igår och idag, idag pga jobb all day long.... Och med handen på hjärtat, underlaget?! Wtf!! Kass! Men men bara att härda, för hoppas att snart, snart ska snön komma och förgylla min stundande julkänsla ytterligare, och då blir ju även underlaget bättre!
// E

Av Emma Rehnman Astergren - 20 november 2013 11:39

Japp, jag är färdig för räven, jag stämplar ut, flingorna är slut i paketet, tack och hej!
Ne inte riktigt, men nära inpå. Vart hos naprapaten och känner mig som en påse nötter, tuggad och utspottad. Har förjävla ont i skuldran/nacken/armen.. Kul dag på jobbet!
Har en hel massa projekt jag har på gång som jag vill fixa, en jätterolig sak som jag ska hämta:) men verkar som dagarna bara går och går och vad hinner man? Nada, zipp zero noll! Och blir ju inte bättre då man känner sig vansinnigt felmonterad! Humöret på topp så att säga... Men det kan bara bli bättre!!
Unnar mig en sån här så här mitt i veckan:)

Nu är det dags att jobba, bara att köra!!!
// E

Av Emma Rehnman Astergren - 19 november 2013 15:36

Riktigt lång dag, klev upp tidigt och gjorde bort stallet, mockade osv, fick tillbaka strömmen inatt vilket ju var awsome. Så nu kan man ju leva normalt igen, och slippa lossas att det är 1789!
Jag å Legend tuffade iväg efter isbanan, vägen är verkligen hal, till norris. Skönt nu har han nya pjucks.
Red sedan lite, och han kändes riktigt fin, lite bockig men inget seriöst anfall;) hade tagit jakt kandaret , är så förbannat svag i armarna nu, så tänkte mest på mig själv där, men han kändes inte riktigt lika fin sån på det jag ridit på hemma, ett rakt sötmalmsbett, varvat med ett tredelat sprenger, så borde ha tagit det vanliga, tycker han kröp lite för mkt bakom utan att ha ngt "sug" i handen.

Nöjd att jag höll mig till min plan, travade bommar, och hoppade två studs, avslutade med lite öppnor och slutor, och för första gången på riktigt länge var han nöjd!

Har sjukt ont i ryggen/armarna, jävla störigt, men ska in imorgon till en naprapat , då då får vi se...
Från det ena till det andra... Är detta ett skämt???????

Elfte boken kommer 24 januari?!!? Åhhhh denna hjärtskärande väntan!!!!! Är formligen besatt av sagan om isfolket, och "läser" dom på ljudbok, älskar storytel, men i slutet på januari??!!!!

Nu jobb// E

Av Emma Rehnman Astergren - 18 november 2013 16:55

Lite snabbt inlägg, sitter på jobbet och har ström, dator, varmt vatten och täckning!

Jävlar anamma vilken storm vi haft, massor av träd som fallit, inklusive stor tallen i farfars...Grät då jag såg den ligga där, söndersprucken och fallen till marken. Stora fina trädet som man lagt ögonen på så många gånger och uppskattat så mycket utan att ens veta om det....

   


Tur o oturen att det inte träffade ngn byggnad....


Jag och Lego var ute och inspekterade förödelsen i skogarna och han tappade givetvis en sko, förbannat. Vägen är ju dyng hal, så hemfärden var ju tämligen intressant. Lika bra att sko honom runt om, åker med honom imorrn, vill inte ha honom skrenandes i hagen.

Har inte skrivit ngt på ett tag, men var i Tisdags och red Winston hos Marlene, och fy fabian vilken trevlig häst. Riktigt kul var det, och Marlene red båda sina unghästar ett varv var på åkern, vilka godingar!

Sitter ju bara och rider min egna häst och det är ju så sjukt utvecklande att rida andra, så jag njöt verkligen, som fisken i vattnet! han bjöd mig på några bocksalvor och jag satt bara och log, så vansinnigt kul!! Enda minuset var underlaget, men nu ber vi till vädergudarna att snön kommer,(utan storm)

Tack för lånet iallafall, hade han rymts i bagaget på lillbilen hade jag snott med honom:) haha

 


Ja ja, annars är kroppen på väg mot ättestupan, bläää. Har bokat tid hos rygg och led kliniken i stan, har sån jävla värk, och har svårt att sova. kan inte ligga annat än på rygg eller mage, inte på sidan alls. Blir nog bra, men det är förbannat jobbigt då det spökar alltså..


Strömlöst sen i lördagsnatt, och senaste budet är att den kommer tillbaka onsdag kl 12:00 ???!!!!!

Vi har det riktigt bra, vedspis i köket, så matlagning är inga problem, och en kamin uppe som blir bastuvarm av bara en eld, men tänker på andra, som har det tuffare. Öregården tex, och affärn? Fy, hoppas detta löser sig tidigare än ONSDAG!!!!


Snart dags att börja städa, sen hem och tända ljusen, och pannlampan på ute i stallet:) Ni som har ström, njut av den:):)


//E


Av Emma Rehnman Astergren - 11 november 2013 16:02

Nja, dessa måndagar, är ju liksom alltid lite negativt laddad, precis som fredagar är positivt på ngt vis.Denna måndagen har dock kännts riktigt bra, solen sken och vi har massoooooor (lite överdrivet) med snö! Men det är tillräckligt för att underlaget ska vara åtminstonde rätt ok, från förut då det enbart var värdelöst.


   

Passade på att rida direkt på morgonen, och det är ngt speciellt med morgonen, och gnistrande snö, det tyckte min gule springare också, han var väldigt på g. Han gjorde nåt nja levadliknade hopp, trodde först att han bara skulle resa sig, vilket han typ aldrig gör, så va fan gick genom mitt huvud. Då hoppade han framåt och språnget följdes upp av mini bockar. Riktigt härlig ridtur.

Han känns dock inte helt nöjd, har ju iochmed sträckningen tatt det lite lugnare och mest ridit honom i skogen, klättrat osv. Nu måste jag in och rida lite på bra underlag, jobba lite med bommar och få honom mer nöjd och trött i huvudet. Det liksom bara kryper i honom, under skinnet just nu, och i skallen också för den delen... Han vill liksom mera, och mera och mera. Så nu ska vi börja bygga upp lite rutiner, komma igång och träna igen och så, som jag längtar!!

 

Har haft stora problem med ryggen/ena armen, och idag då han fjantade runt var första gången jag verkligen kände att jag knappt kunde hålla i högertygeln. Så tummen ur och nu har jag äntligen bokat en tid, börjar vara svårt att ligga till höger i sängen, ta på täcket, sadla osv, funkar inte...

Få tal om problem, Dante blev lite halt i ena frambenet under helgens jakt, så han fick inte följa med, så vansinnigt sur han blev, var tvungen att fota honom...

  

Till min förvåning, blommar mina pelagonier som jag i ett raskt och husligt tillstånd satte om och ställde in i sadelkammaren i höstas, då det pigga tillståndet till mina blommor gick över, så har jag glömt dom, tills idag..

 

Fint va? :)

Förkylningen går åt rätt håll, dock blir det nog ingen löpning i veckan eller gym, men hoppas på att redan nästa vecka kan funka!

Sen måste jag få tacka alla inblandade från i lördags, hade så vansinnigt kul        Tack för en kanonkväll!!!

//E



Av Emma Rehnman Astergren - 9 november 2013 13:11

Härligt vit morgon, mycket piggare Emma som vaknade imorse, dock lätt försovning, hade nog stängt av klockan av ngn anledning. Hästarna kom ut halv nio, Hmmm inte riktigt enl min smak men, vad ska man göra! Ut komme dom ju!
Mockade och dolade på och herregud vad fullt jag har det, har miljoner grejer i min sadelkammare, sisådär 15 träns och ändå vill jag ha nytt, idioti?? Hur som helst vill jag testa micklem tränsen , ngn som har erfarenhet av dom? Efter att ha sett "info" filmen om tränset (finns på hööks hemsida) så känns det ju som det självklara valet! Tur det är jul snart.

Morgonpasset brukar få förgylla tillvaron vissa dagar, och på lördagar sänder dom ju i tv oxå. Därtill brukar vissa låtar visas med tillhörande video. Trodde jag skulle dö av skratt, sätta rostisen i halsen och kvävas. Har ni sett den omtalade videon till Miley Cyrus låt wrecking ball? Ha ha ja, visst hon är söt och smal osv men sitter spritt språngande naken på rivnings bollen och åmar sig sexigt, kunde dock inte låta bli att tänka på hur sexig hon var då hon skulle kravla sig upp på bollen?
Ha ha värmde dom upp bollen innan, måste blivit väldigt kallt annars, hmm ja där så att säga, och tur att det inte var vinter, tänk om hon fastnat med tungan då hon slickade på kedjan! Ja herregud, undrar just varför man vill sitta naken på ett verktyg och gunga runt...... I tv...
Tur vi alla gör som vi vill!
//E

Av Emma Rehnman Astergren - 8 november 2013 21:04

Fortfarande sjuk, men måste säga att just nu känns det mkt bättre! Dock hade jag feber imorse.
Har förhoppning att morgondagen är feberfri:)
Men så jävla segt och tråkigt det är att vara sjuk, makalöst trist! Har sett Downton Abbey, riktigt bra faktiskt och sen har jag druckit te i mängder, har man ont i halsen är det kung, och har ett skitgott te som man kokar i 20min, yogi te, smakar underbart!

Ser ut som typ barkbitar, som man sen silar bort! Smakar underbart och värmer gott!
Fick blommor av min underbara man då han kom hem från jobbet?? Inte dumt! Fick även sällskap och hjälp ute i stallet, så blev nog en ganska mysig kväll till trots!
Frisk luft gjorde susen, nu skavlan!
//E

Ovido - Quiz & Flashcards