stallmalmby

Alla inlägg under december 2013

Av Emma Rehnman Astergren - 30 december 2013 12:48

Vilken öken, och stackars Fredrik som får göra precis allt. Det är nämligen så att vi väntar besök , av våra kära vänner från Västervik!
Och lite städ kan ju vara på sin plats, och här ligger jag, helt värdelös..
Och groggy, dessa painkillers gör mig inte direkt snabb i tanken!
Natten har inte varit den trevligaste i mannaminne , inte många timmar har det blivit, har dock försökt ligga å tänka lite, planera osv. Och så länge jag inte rör mig går det helt ok!
Vi har nu skaffat firrar, och dom verkar leva riktigt bra i akvariet, så nu är det dags att skaffa sköldpadda igen!

Fredrik var ut å tog ut hästarna imorse, tur att han är duktig med hästarna, vad hade man annars gjort?
Längtar till snötyngd skog och plums i djupsnön, dressyrträna, hoppträna och rida ordentligt!

Nästa år kan bara bli bättre, helt klart!
Blir nog mer blogga, har ju liksom inte så mkt jag kan göra! På återseende:)

Av Emma Rehnman Astergren - 29 december 2013 23:56

Så var julen över, vart en riktigt fin jul med mycket mys och mat osv, har dock inte riktigt hunnit med att njuta som jag vill. Kanske beror det på stress eller nja, vad vet jag.
Måste ha varit riktigt snäll för fick väldigt mkt julklappar:) bl.a Ett micklemträns som jag önskat mig så mkt av mamma, och ett par softshell ridbyxor av Fredrik!

Underlaget ät under all kritik, jag är så jäkla less, bara is, alltså bara is. Lego och grabbarna är inte alls på humör då dom inte riktigt kan röra dig som vanligt....
Blir nån form utav utvärdering av micklem tränset då jag använt det en period, har inte haft några problem med lego men efter att ha luskat runt lite ang tränset ville jag absolut pröva! Tycker dessutom numer att dom är riktigt snygga!
När ledigheten blev ett faktum, kom även dunder förkylningen, och idag var även olyckan framme, ramlade riktigt illa hos pernilla och Åke, riktigt klantigt, men sån smärta har jag aldrig känt... Blev akuten och nu är jag fullständigt invalido, behöver hjälp med allt, och tog nu typ femtio år att lägga ner sig i sängen..hoppas jag får sova lite inatt. Suck, to be continued.......

Av Emma Rehnman Astergren - 20 december 2013 22:49

Det lackar mot jul och jag är fortfarande trött, trött med motivation kan man säga.
Älskar jul och det meste som har med julen att göra, men nu är jag lite lätt stressad faktiskt, why? Vet ej!
Har dock ett nytt mantra som går på repeat- det är en fråga om inställning.
Japp så enkelt kan det va. Försöker jag intala mig iallafall........
Jobbat på affärn och hör och häpna, ätit hämtpizza från just Örträsk livs!!!

Snygg pizzalåda och allt, pizzan var till och med varm då vi kom hem och satte oss till bords! Vilket inte är helt vanligt här hos oss. Och ja just, riktigt god också:)
Fredrik har varit i stan och köpt sista minuten julklappar och fixade nytt grus, växter och lite annat till akvariet!! Så nu börjar det närma sig att skaffa sig invånare till plejset! Blir fiskar först och sen---en sköldpadda--
Blir en liten junior , det känns så, och känns roligt, ngt att se fram emot!

Red först ut i skogen nu ikväll men vände då vi lyste en heeeel renhjord upp i öge... Blev lite hoppning över några fallna träd på åkern, dom tände till rejält och vi hade riktigt kul.
Tyvärr fortsätter följetången ang min rygg,arm och axel/nacke.
Jädrar kniven i ländryggen i vissa rörelser, och domningarna i armen/handen är tillbaka igen... Bläää.
Öken.se
Naprapaten nästa så att säga.
Nu äntligen dags att gå och lägga sig, absoluta höjdpunkten på dagen! Det och att fara ut å rida...
//E

Av Emma Rehnman Astergren - 17 december 2013 19:45

Nu var det ett tag sen igen, men har bara inte haft lust alls att skriva. Fy, har varit en tung tid ett tag. Ingen motivation, skitväder, kroppen och huvudet har varit riktigt nerkört, förkylning som inte vill släppa, och Hubbe min sköldpadda har dött.
Pga en olycka förra helgen då det kom olja i akvariet. Trots mina insatser att få bort oljan och rengöra osv klarade han sig inte.
Blev oväntat ledsen, och har insett hur mkt tid man egentligen ägnat åt den lille nu när han är borta...
Och visst, "bara en sköldpadda" men min sköldpadda, och jag älskar alla mina djur. Fick honom av mina fina vänner dagen före vi gifte oss, och glömmer det nog aldrig. Fina fina Hubbelus.
Har inte mått 100 alls och funderat mkt hit och dit, stressat och oroat mig över massa saker, känns ibland som om man håller på att förlora förståndet tamme den, men inget ont dom inte har ngt gott med sig.
Kom trots allt fram till en massa matnyttigt. Ska sluta hålla pass, och bara träna själv, för min egen del, bortsett från v-gympan på jobbet då. Tycker visst att det är kul, men inte på långa vägarså kul längre att det är värt tiden det tar. Känns så sjukt skönt, befriande!!
Ska satsa min tid på mig, min man, vårat liv och hem, djuren vänner/familj och givet Lego! Har fått världens motivations boost och planerar en massa träning och ska försöka hålla mig till denna plan iår, förutsatt att inget oförutsett händer!
Sen har vi fått besök i malmby!! Marlene komme igår förbi med finaste Winston, och på ngt konstigt sätt känns det så jäkla mkt bättre då stallet är nästintill fullt igen!!
Winston stannar över jul och jag och lillasyster får äntligen rida tillsammans igen!!!

En fantastisk liten häst som verkligen är en pärla!!
Och för en annan som ALLTID rider själv, så har jag julafton varje dag!!!
//E

Av Emma Rehnman Astergren - 6 december 2013 21:06

Från ett högkvalitativt program sim på spåret ( ja jag är typ 75) till ett massivt jippo som idol, och Kevin öppnar nunan och skrålar glatt.... Hjälp!??
Kul att killen är glad och gör vad han tycker är kul, men nån storsångare är han INTE!!!!
Jag går å tar in hästarna, sen gnatt???

Av Emma Rehnman Astergren - 1 december 2013 20:05

Äntligen lite snö, och äntligen får julen komma fram på riktigt, jag formligen älskar julen, och malmby är som gjort för det! Är nog lite av en nörd faktiskt, så rött och lummigt som möjligt helst!

Fick en fin julstjärna av mamma nu ikväll då vi var där och åt tomtegröt, så himla fin! Tusen tack mamma!

Har haft besök av Jenny, Mange och Matilda, ätit lussebullar och druckit julmust, och gjort fudge, som är förjävla god!

Har blivit ett måste till jul, är superenkelt att göra, och går relativt fort! Här är receptet:

Utebelysningen är uppe och granriset där det ska va.
Var in och hoppade Lego i tisdags och han kändes helt ok, hoppade en serie med travbommar, två studs, oxer sen räcke, bra gympa övning och var riktigt kul. Finns mkt roliga övningar på www.hippson.se
Tyvärr så blev ju vädret och underlaget sämst under tisdags eftermiddagen, och var så isigt i onsdags, att det inte gick att rida! Testade skritta men knappt broddarna tog.. Så blev tyvärr vila fr.o.m Torsdag tills nu..

Vinterstudion imorse och sen bara en massa mys idag, haft en riktigt relax dag, vilket har varit riktigt skönt och behövligt. Förkylningen ligger kvar och lurar, bryt ut ordentligt för tusan!!!
Nja, så är det, inget speciellt faktiskt, följer debatten om stilhoppningen på sm:et på b-ponny, och visst båda sidorna har en poäng, och är verkligen inte alls insatt själv i ponnyvärlden ,följer med intresse vad som händer. Sen har ju Stockholm horse show varit, och är så besviken att jag inte fixat att åka dit, jag menar lillasyster bor ju för fan i Stockholm =gratis boende, men man kan ju önska sig till Göteborg horse show istället. Kära jultomten, jag önskar mig........ + en hel massa annat???
/ Emma

Skapa flashcards