stallmalmby

Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Låda på magen, och en kaka på ryggen!

Av Emma Rehnman Astergren - 12 januari 2014 16:45

Ja nya tider stundar nog ändå, trots att jag verkligen misströstat!
I fredags vände det lite, badade, bastade och solade på jobbet, och mjukade upp rejält, kändes riktigt skönt.även om det känns typ som en "kaka" på ryggen.
Efter jobbet blev det en snabb tripp till stan för att hämta våran nya lilla sköldpadda, och lilla är ingen överdrift... Nog visste jag att det var en bebis, och att den skulle vara liten, men detta.....

Man kan tyvärr inte veta könet på sköldisen när dom är så små, så namnet blev därefter: Ping. Har även inrett akvariet med nytt och hoppas att den lille krabaten ska trivas! Är som en femkrona med ben och huvud, sjukt. Hubbe var ju ändå rätt stor, iallafall i jämförelse till denna.
Hubbe......

Lilla Hubbe, kommer inte att glömma honom, den lille sköldpaddan jag fick dagen innan vi gifte oss, som trots sin storlek och art?! Lämnat ett riktigt stort tomrum efter sig. Vila i frid min lille vän.

Ping har nog varit lite väl uppstressad av resa och så vidare, har inte velat äta än, köpte en räkmix som ska vara bra men inget intresse än, ger det nån dag, har ju snäckor/sniglar i akvariet, kanske mumsar i sig av dom, vad vet jag.....
Ja nog om det, äntligen som sagt känns det som jag kan röra mig, smärtar än i det mesta jag gör, men inget jag inte kan leva med. Så länge det går åt rätt håll.
Snön har ju äntligen behagat komma och jag längtar efter att få ställa mig på skidorna! Hoppas vintern tänker stanna!
Idag var dagen det var dags att testa rida, och tur nog gick det riktigt bra, har bara lite trubbel med att ta sig upp, men sen funkar det nog, åtminstånde att motionsrida honom nu i början iallafall, träna får nog vänta nån vecka el två. Pigg var han, oh så pigg:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards