stallmalmby

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

I stormens öga

Av Emma Rehnman Astergren - 18 oktober 2011 12:46

Vilket väder! Storm och höst väder! Dessutom så håller dom på att grusa upp våran krokiga lilla väg, så det kör huuur många lastbilar som helst just nu! Inte kul,då man har en uberpigg och spänd häst, som inte är helt 100 i trafiken!


Jag är prylgalen, och köpte för typ ett år sen ett nytt sadelöverdrag, Kingsland.

Kom på idag hur mkt jag gillar det, små saker i vardan som verkligen piggar upp, fånigt men sant.

  Skydd liggger och dräller lite var stans hemma i stallet, men favoriterna just nu är dessa   Billiga och skitbra, gillar att dom går runt om, då jag rider mkt i skogen, sen att dom inte direkt vinner pris för att vara snyggast spelar ju mindre roll då man har dom hemmavid.Kom inte ihåg, men tror att det blir runt 250:- för fyra st på Hööks.


En annan sak som verkligen räddat mig ekonomiskt är denna haklapp   Legomannen biter på sina täcken och man kan ju bli tokig för mindre, men lätt hjälpt med denna trevliga lilla mojäng som man lätt fäster på grimman! Att den dessutom är i en söt rosafärg ja, det spelar ju föga roll.


Blev åkern idag, travade bommar och rullade på ett mini hinder rätt så länge, fokus på att få jämnhet och att rida på framåt, inte ha en studsande häst i knäet.Kändes i början spänd, men kunde till slut lägga ned i en lägre form, avspänd och trevlig.

      Nja, det var det, jobb på simhallen ikväll, och nu blir det att fara och handla.


Har även andra news, blir tillökning på fyrbenta i stallet snart, alla boxar blir då upptagna! Spännande värre!

Vi får se vad som blir av det och hur länge det blir, kul känns det då iallafall!


//E  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards