stallmalmby

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Nya tider!

Av Emma Rehnman Astergren - 24 oktober 2011 08:17

Så var helgen över. I Fredags var jag bortbjuden på middag hos en vän till familjen, mycket god mat och trevligt sällskap.I vanlig ordning jobbade jag Lördagen.En kanondag att jobba faktiskt!

 

God efterrätt hos Susanne!


På Lördags kvällen kom Pernilla och Ville på besök och åt middag med massa surr, alltid lika trevligt!

 


Kom inte isäng förrän halv fyra, skulle gå och stänga av tvn och fastnade vid filmen Schindlers List, har ju sett den förr, men den är så fruktansvärt gripande och bra, att jag helt enkelt satt som klistrad.Söndagen blev därmed lite halvunderlig...När man går och lägger sig så sent känner man sig nästan bakis, även om man inte druckit ngt!


Nya hovar på denna gård oxå.Min lillasyster ska ju flytta såsmåningom, och kommer då att vilja ta med sig sina hästar.Vilket ju skulle innebära en ensam Legend=inte ok! Har därför lånat en häst av en bekant som inte har tiden för honom. Om jag var miljonär, skulle jag ha köpt ngt, men det är helt enkelt omöjligt, och denna lösning känns bra, då jag kan lämna tillbaka honom om ngt inte skulle funka.

Han har vilat hela sommaren och jag kommer att börja sätta igång honom lite smått framöver, så får vi se hur vi trivs och kommer överens med varandra!

Just för tillfället är tiden min största fiende, men skolan är slut till jul och då kommer jag att kunna fokusera mer på bara jobb och hästarna! Känns skönt, änfast jag trivs att plugga så är jag lite sliten..Man orkar ju inte hur länge som helst, lite ledig tid känns ju som om det kan behövas.

Hur som helst verkar Chomper ha tagit det hela med ro, stod som ett ljus i finkan och var relativt obrydd då han satte ned tassarna här i Malmby. Zingo smet direkt ut ur hagen och in till honom, kompisar direkt..Denne lille krabat, ska alltid vara i centrum helst!

   


Ja så så ligger det till, blir kul att se hur det kommer att arta sig, har ju tid  att lägga ned på honom och behöver inte stressa fram ngt alls.


Idag ska jag ut och rida, jobba lite skolarbete hemifrån och sen blir det Bp halv fem i Vindeln.

Känns så lyxigt att kunna göra saker utan att stressa, bara nån ynka tid att passa! Inte dumt faktiskt!:)


//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards