stallmalmby

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Helgen..

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2011 16:48

Ja då var det Söndag kväll igen, konstigt hur fort en helg kan gå?

Inget speciellt har hänt denna helg, tränade för Bissan i Fredags och det gick både och.Första kvarten red jag förjävla kass, men till slut kom det tillbaka till mig, hur man rider alltså;) och sen gick det rätt hyffsat! Lego är rolig att träna med då han verkligen vill vara till lags hela tiden!


Träffade även Susanne och Lilleman, vilket var länge sen!

 

Jobbade Lördagen i vanlig ordning, sen blev det en lugn kväll, red Chomper med lillasyrran och Räser.

Mamma och Lars bjöd på middag sen blev det soffan!

 


Sovmorgon i morse ,eller ja vaknade ju ändå tidigt.Åt en lång frukost och drack mängder med mint te..Har städat sadelkammaren och grejat på hela dagen i stallet.

   

Inte så våldsamt intressant kanske men väldigt gemytligt att pyssla med.

Red en väldigt pigg Chomper idag, var bara ogjort att han skulle ha bockat vid mer än ett tillfälle, men höll sig faktiskt på mattan! En mycket nöjd och glad häst mumsar nu hö i hagen..Har haft honom här hemma i en vecka idag, och jag måste säga att han verkligen skött sig exemplariskt. Har hittils inte varit ngt som inte funkat.Vi får se vad framtiden visar.Allt jag kan säga nu är att han är en väldigt snäll, men busig herre!

 


Lego mannen var även han extremt pigg och studsig, ja vad ska man göra, dock så höll han sig inte med alla fyra hovarna på jorden, utan salvade glatt iväg i rodeostuk.

Pernilla har fått sålt sin häst Cerio, och han åkte idag, en superfamilj tydligen och det känns ju alltid skönt, hoppas allt ska gå bra för honom i sitt nya hem och Lego och jag hann säga hejdå i Fredags......

Fick sms av en gammal kompis igår och jag måste säga hur glad jag blev, är alldeles för sällan man hörs av, och vad ett litet sms kan göra! Så många vänner har man aldrig att man inte ska vara riktigt rädd om dom man har!


Nu är ljusen tända och maten ska lagas, tacos.

Dante har skött sig ur bra tydligen och dom har skjutit älg för honom även idag! Duktige hårbollen!

 


Hoppas alla har haft en trevlig helg! //E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards