stallmalmby

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Så var det måndag igen!!

Av Emma Rehnman Astergren - 17 september 2012 09:31

Ja, måndag igen och jag har haft sovmorgon idag! Tack vare min lillasyster..Tack Ags, även om jag hade velat sova liiiite längre än till nio!

Vädret ute är grått och trist men mitt humör är riktigt bra! Helgen har med facit i hand varit jättetrevlig, även om den började lite sisådär.

Fredagen var bara en dålig dag, ni vet en sån där dag då det bara känns skit av ingen speciell anledning.Droppen blev då jag var ute i stallet och upptäckte att ngn av våra katter rivit sätet på min hopp sadel....Även fast jag alltid har sadelöverdraget på..Fy vad sur och ledsen jag blev, och efter noga smörjning så löste det ju sig som tur var.

Packade allt och red på en extremt pigg Lego, hann till och med äta en god middag hemma hos mamma!Hämtade Susanne och vi planerade vilken tid vi skulle åka osv... Jo tjena.. En försovning startade helgen upp med, inte kul och även fast det kunnat vara bra mkt värre än bara den timmen vi sovit extra så är det ju känslan i kroppen som håller i sig hela dagen sen... Som tur var hade jag ju Susanne, snabb men ändå lugn och sansad!! Vi kom iväg rätt så fort även om vi inte hann äta ngt..

Första klassen gick jävligt dåligt..han var ofokuserad och spänd nästintill nonchalant, hemskt rent utav sagt.Och givetvis var ju jag likadan...Red förjävla illa helt enkelt!! Dock en väldigt snäll domare och vi hamnade just utanför plac på 65%. Ännu en gång tackar jag gudarna att Susanne var med, kloka ord och pepp till en nedstämd E.


Trött och slut och nästan skakis i kroppen gick vi och la oss i bilen och sov mellan klasserna:)?! och det var nog en räddning! Omfokus till nästa klass och då kändes det mycket bättre, även om vi kan leverera finare och mer harmoniska ritter. Stundvis glimmade han till och kändes som en miljon att rida!! Just utanför plac även här!!!!

Gårdagen var verkligen så kul! träffade en massa folk som man sällan träffar, Rebecca hade byggt roliga banor och solen sken!

Var ju lite orolig över om Legenden skulle orka med fyra klasser, men den oron var totalt obefogad. Pigg som en lärka och bockade till och med runt på framhoppningen. Vilket sällan har hänt, (han är som jag, jag är inte dödsförtjust i att hoppa fram) Lite väl pigg inne på banan, och det blev för mkt på och av. Han fläskade iväg på vissa hinder och på vissa hinder lyssnade han och då kom vi alldeles för nära. Han blir svår, då det knappt finns ngt mellanläge och jag måste bli tydligare i mina hjälper och ha en lättare sits..Svårt att förklara.... Men han är schysst och hoppar i princip i alla lägen och vi hade lite tur då inga bommar föll. En femteplats! Vilket ledde till en seger i L:C kombon totalt!!!  Superkul!

I en metern var han fortfarande pigg och på g, men lite lugnare.Då är han helt perfekt att rida, och jag var sååå taggad! Omhoppning då han är så, kan bli hur bra som helst! Dock kom vi aldrig dit då vi fick ett ner på andra hindret i grunden.. My mistake.. Blev kvar för länge och vi kom jättenära.. Är väldigt nöjd med resten av rundan dock, kändes kanon!!! Totalt en andra plats i den totala lätt B kombon!! Supernöjd med helgen!!

I och med min vinst i Lätt c kombon vann jag en tävlingsfri helg, dvs får tillbaka alla startavgifter och uppstallnings kostnaderna.Så helgen blev gratis!  Kung!

En trevlig tävlings helg som jag tycker fler klubbar borde köra på, kombinerad dressyr och hoppning. Främjar ju båda diciplinerna och det är ju aldrig så dumt!


Vi sov över i en stuga som tillhör en släkting till Susannes kille och det var jättemysigt! madrasser på golvet och en brasa som sprakar, somnade till slut ifrån Susanne, hahaha inte meningen:):)


Igår då vi kom hem blev det en pizza och sen köpte vi lite godis, tyvärr somnade jag direkt då jag ätit klart min pizza,  så den kvällen blev ju kul! Hade sett fram emot att få umgås lite md min man, som är hemma efter en veckas jakt!

 

Alltså, hur man ser ut?? hahaha

       

Duktiga Malin och Erik levererade fina rundor och knep en fjärdeplats i kombon:) Mycket snyggt jobbat !!!:) 

 

Min övervuxna ponny och jag:):)!! 

   


Här hemma är det skönt att Räser är tillbaka, lilla gubben som står inne.Dock så är han piggare och ska in på veterinär stationen idag!! Håller tummarna att det ska gå bra!!

 

Får återkomma hur det utvecklar sig!!! Nu ska jag gå ut i stallet och sen blir det jobb!

Har förövrigt målat klart alla mina hinder och även den nya grinden som Fredrik har byggt!! Blev riktigt bra!!

 


//E:)



 
 
Rebecca

Rebecca

17 september 2012 10:50

Jag tycker att du var duktig i båda klasserna. Att vara duktig på att hoppa handlar inte om att alltid komma rätt utan att lösa det blir fel. Tro på dig själv!!

http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se

Emma Rehnman Astergren

17 september 2012 13:46

Så Sanna ord!! Tack !!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards