stallmalmby

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Nöjd!

Av Emma Rehnman Astergren - 18 september 2012 15:31

Vaknade imorse innan väckarklockan ringde.Släppte ut morgontrötta hästar och dolade på i stallet. Legomannen har fått en välförtjänt vilodag efter helgens tävlingar.

Ju mer jag tänker tillbaka på helgen ju mer nöjd känner jag mig. Han var pigg och glad hela helgen igenom och hoppningen kändes så bra, mest i sista klassen, den är jag nog mest nöjd över. Inte alltid viktigt med en placering utan just känslan, visst vill man ju vara felfri, men nerslaget var helt och hållet mitt fel. Älskar att hoppa min fina gula kille.Glädjen nästan bubblar igenom sadeln och upp i själen, och det känns som det allra viktigaste.

Mitt mål med ridningen är fortfarande det samma, att ha kul och sen får vi se vart det leder oss. Bryr mig inte så mycket om vilka klasser vi rider så länge vi båda fortsätter att ha så här roligt tillsammans!

Sen var det så kul att träffa så många bekanta med ett stort leede på läpparna, och härliga peppande ord! Det tycker jag är viktigt, man ska glädjas åt andra, för andras prestationer har ju inget med mig alls att göra, eller vad jag åstakommer, och mina prestationer har ju heller inget med andra att göra. Dock kan man gärna få bli inspirerad av andra och deras framgångar. Ibland går det super och ibland går det sämre, dock behöver man nog alltid ett värmande ord på vägen, eller är det bara jag som känner så?:)


Har fixat och trixat lite här hemma idag, städat upp lite inne i stallet och på gården inför helgens träningshoppning.Ska betona att detta är en träning för dom som vill komma ut lite och hoppa ngn annan stans än hemma. Kul att min ridbana och hinder kan komma till hjälp! Sen är det ju alltid kul med besök här i Malmby, händer ju inte särskilt ofta!;)

Har även bakat min paradkaka, som jag alltid lyckas med, morotskaka.Fy fabian vad god den blir!!!

Ska försöka ta mig in till Umeå och Hippo i helgen också och kika lite på tävlingarna där, trodde nog jag skulle känna mig mer "mätt" efter en hel helgs tävlande, men icket, snarare tvärt om. Lego och jag ska inte tävla, då vi har en hopptävling nästkommande helg i Sandgärdan. Ska hoppa en meter och en 105. Var dock få anmälda så jag hoppas att den blir av iallafall. 


Dante har suttit och dreglat över mitt bakande och till hans förtret fick han inte smaka, han har gått skitbra i älgskogen och måste säga att jag är lite stolt över våran fina vovve!


Räser var ju hos veterinären i Måndags, och han är nu sprutad med både kortison och tuppkam. Han ska även gå på finadyne, och stå på boxvila tills den 3 oktober. Han är inte nöjd kan jag säga över att stå inne... Var precis ut med lite morötter åt stackarn så dagen skulle kännas lite bättre. Dom tömde även den stora bulliga gallan han haft på frambenet och nu får vi se vad som sägs när han ska in igen.. Även om det nu är frambenet som spökar så tror jag att problemet sitter högre upp, men vet ju inte, är ju inte ngn veterinär direkt, men eftersom man kännt honom så länge så vet man ju bakgrunden.. Inte lönt egentligen att sitta här och sia ut i det blå, tur det finns kunniga veterinärer som kan göra det! Hoppas ultraljudet visar mer vad som kan vara felet.

Måste kännas jobbigt för min lillasyster som åker upp till Boden på söndag, men lovar Agnes att jag ska göra allt jag kan för Räser....


Nu blir det jobb på simhallen, och jag måste säga att jag trivs så bra där, har en kanonchef!! Och sen en super härlig arbetskamrat i Sara.

Hoppas alla har haft en fin dag, hösten kan ju bjuda på riktigt underbara dagar, fyllda med färg och minus mygg och annat jobbigt!!


:)//E



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards