stallmalmby

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Torsdag

Av Emma Rehnman Astergren - 20 september 2012 22:08

Så var den långa torsdagen över.Jobbar heela dagen lång varje torsdag och vissa gånger går det lättare än andra, idag gick det tyngre.Som tur är så trivs jag oerhört bra på båda mina jobb, så det underlättar ju!


Sen måste jag få förtydliga...

Ang helgens övningar...

Tanken var först att det skulle vara en "tävling", som skulle rikta sig åt "skogsmullarna" (ursäkta uttrycket) men alltså dom som inte tävlar på "riktiga" tävlingar.Folk som har hästar här runt om i byarna, som man kan passa på att lära känna.Träffar ju sällan dessa, då dom sällan eller aldrig är på träningar eller tävlingar runt om på klubbarna..Detta i samarbete med Elin på backfors gård, som har elever där som skulle uppskatta att åka ngn annanstans att rida. Borde kanske varit tydligare med detta då jag skrev inbjudan, men tänkte helt enkelt inte så långt. Vi surrade lite sinsemmelan och jag la ut en inbjudan. Sen fick jag ett possitivt bemötande av många av mina vänner, som har själv, eller barn med licens.Jag tävlar ju själv, och har gjort i många år. Så började fundera runt reglerna. Har en Tr hemma så läste igenom den och som jag tycktes komma ihåg så finns det ju regler ang tävlingar och att tävla. Vilket jag tycker är super!

I och med detta gjordes några ändringar och vi kom överens att det skulle bli en träning istället, så att alla som ville komma hit och hoppa skulle kunna det. Vi plockade bort priserna och planerade bara för en banhoppning.

Nu är jag osäker på om jag vill köra denna dag längre... Har blivit lite för mycket tjafs runt om detta och det känns helt enkelt inte kul längre.Borde med facit i hand varit tydligare och tänkt till bättre. Är helt med på att regler är till för att hållas, och tycker inte att det är ngt fel med det.

Man lär så länge man lever.


Vi får väl se...

Nu är det dags att sova...Ryggen min håller på att gå av!!!

//E


 
 
Ingen bild

sandra n

21 september 2012 08:40

men hej du!! vad äre som händer? :/ Blir det ingenting imorgon? kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards