stallmalmby

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Emma Rehnman Astergren - 30 november 2010 22:01

Tänka sig, vad svårt man har med sig själv ibland.Hur svårt kan det vara?

Folk man umgås med ofta lär man ju känna bra, riktigt bra ibland.Jag umgås med mig själv hela tiden, ändå känner man inte sig själv tillräckligt!


Jag funkar ju underligt, till exempel: tar jag en rollo(en sån med chokladfyllning, inte dom som endast fastnar i tänderna) kan jag mestadels inte hålla mig, jag måste ta en till! Duger aldrig med lite för mig!

Lagom är ju ett ord som inte finns på engelska, eller hur? Ingen direkt översättning iallafall, inte fika heller... Vill inte vara utan varken fika eller lagom, men vad är det?

Fika för mig kan vara en banan, medans för en annan är det kaffe och en kanelbulle.Lagom för mig kan vara att ta två potatisar, medans för en annan är det fem! Eller träna två gånger i veckan istället för varje dag!


Ja ja.....Dagen har iallafall bestått av massage, ingår i utbildningen, djupgående svensk massage! Och måste säga, att det är riktigt kul och väldigt givande att ge massage! Ska inhandla en massagebänk som är portabel, och sen behöver jag ryggar och folk att träna på, finns det några som vill ställa upp? Träning ger färdighet! Jag är seriös, behöver folk att träna på:)


Fick massage av Isabelle, som är riktigt grym, och hittade alla "hemska" punkter, vilket kändes riktigt mycket.... Otroligt nyttigt, men också jobbigt. Kroppen kan bli riktigt påverkad....

Tack Bettan:)  Du kommer att bli en fantastiskt massörska!!


Sen blev det Bodypump för hela slanten, riktigt kul och jag lassade på med mer vikter än vanligt och utmanade, vilket gick helt otroligt bra, skönt att känna sig starkare! Tack Jossan och Carro:) Bra jobbat!!!!!!!

Har varit i kontakt med korpen i Vännäs, ev blir det att leda pass där, ska bli riktigt kul! Ska dit nästa Torsdag och kika läget och vara med på ett pass! Är taggad!

Fick sen fika hos Lovisa som äntligen är tillbaka, nyss fyllda trettio, tack för fikat och GRATTIS ännu en gång! 


Legendo fick sig en vilodag idag, han hade mest troligt slagit på sig i hagen igår, var varmare i ett framben, helt ohalt, men jag är ju så jäkla nojjig, så endast kort skritt igår och vila idag,även fast han var helt kall i alla benen idag... Jag är ju VÄLDIGT nojjig.....

          

Sen händer det ngt väldigt spännande nästa helg!!!!!!!!!!!!!!!! Hehehe.....

Allt jag säger är att det med största sannolikhet blir en tripp till Skåne:)


Nu blir det sängen med en god bok! God natt!



Ovido - Quiz & Flashcards