stallmalmby

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Härliga snö!

Av Emma Rehnman Astergren - 5 december 2011 09:01

Det började snöa igår, och nu när väckarklockan ringde och jag tittade ut så ligger den kvar!!! Hoppas, hoppas att det fortsätter så, så det blöta svarta hål man levt i inte kommer tillbaka förrän nästa år!


Har verkligen inte gjort nåt alls i helgen, Fredagen bestod av jobb och sen ställde vi in nya balar hö till hästarna.

I Lördags så var vi på barndop i Ö-vik hos Sofie och Peter.Och deras underbara små,Elton och Max.Dopet var superfint och Max blev döpt i Själevads fina kyrka!

Var verkligen trevligt att träffa alla, men tyvärr så värkte min rygg mer än nödvändigt(måste boka en massage med Isabell) och sen var det ett himla ös på barnen, vilket min stressiga hjärna inte riktigt klarar just nu.Men så är det ibland, och all and all var det mycket trevligt.

Lustigt också, där familjen Bergström bor, finns det hästar hos grannen, som stod i sin hage på några 100 meter.Frågade Sofie om den "gula" hästen hette Nina? "Ja hur visste du det"? Och tyckte jag kände igen en av hästarna som stått på Vindelns ridklubb då jag jobbade där! :)


Båda pållarna här hemma har fått vila en vecka, dels för att Lego ju hade ett rejält svullet framknä/ben och för att vädret inte direkt har varit inspirerande på en fläck! Blank is och stormvindar varvat med isande regn.Dels också för att jag behövt lite tid för en hel del annat, julstök och allmän lugn och ro.

Men idag blir det att hoppa upp isadeln igen:):) och jag är så sjuuukt ridsugen!Hoppas nu som sagt att snön ligger kvar och att det gärna får komma mer.Gör det inte det är det bara att gilla läget och rida vidare! Vinter semestern för dom fyrbenta är över!

Känns så härligt att Lego är bra i benet igen, nu återstår bara en sårskorpa och möjligtvis lite svullnad precis runt det, men det är då det lilla.Jag kan andas ut och inte oroa mig mer ang det.Känns pissigt bara, då jag egentiligen skulle ha tränat för Bissan, som alltid är en höjdpunkt.Men vi tar nya tag tills nästa gång.Om Chomper vart mer igång hade jag tatt honom istället, men tycker inte jag fått igång honom tillräckligt än och det får helt enkelt bli ngn annan gång!


En annan rolig grej är att vi Jag ,Fredrik,Jenny och Magnus ska fara till Göteborg i Februari, och gå på Göteborg horse show:) Det är en ljusgilmt att se fram emot.Såg nu dock att jag missar Hippotävlingarna då, som jag tänkt skutta med Legenden, men känns som ett relativt lätt val, kommer mer tävlingar!!!Har ju ändå inte tävlat på typ forever, så kan nog vänta lite till!


Nu ska jag göra mig iordning och fara till Vännäs och hjälpa Jenny då hon ska träna för Bissan med Pajen, sen hem och rida mina egna.


Känner mig piggare idag än på länge, och mindre stressad, ska försöka hålla i denna känsla den här veckan, tar på krafterna att vara stressad och nervös över, ja egentligen ingenting, över tiden, och tider att passa.Helt sjukt men jag är på god väg att hitta tillbaka till lugnet.

Det här med att välja bort saker man tycker om, är inte lätt alls, men känner att det gör susen, trots att en del av mig fortfarande vill ösa på i 110, så kan jag nu bromsa lite bättre.Tur jag har så bra och hjälpsamma människor runt mig! Tack Isabell och Malin för all hjälp med Bodypumpen, det är så mycket värt att det inte riktigt går att sätta ord på!


//E

 
 
Kusin Sofia

Kusin Sofia

12 december 2011 18:12

Skönt att höra att du börjat må bättre!

http://peaken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards