stallmalmby

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Kallt!

Av Emma Rehnman Astergren - 12 december 2011 08:31

Jäsiken vad kallt det är denna morgon! 22- ute och alldeles gnistrande fint! Hellre kallt än plis grader, vill ju att snön ska ligga kvar! För snö har det kommit, i massor! Lovley!!!


Här i Malmby är det lugnt och skönt, har dock ganska stora problem med kroppen, svårt att förklara, men högersidan från nacken och ned till armen värker som bara den, och högerarmen hänger och dinglar helt lealös.Inte kul alls.

Isabelle kom och hälsade på i Fredags, meningen var att vi skulle fara ut och rida, men det var snö storm ute, så vi höll oss inne.Isabelle masserade Chomper lite och det var mkt uppskattat av den bruna.

Sen fick även jag en massage, och det var ännu mer uppskattat.TACK Bettan, är så himla mycket du hjälpt mig med på sistonde, och kan inte mer än säga tack tusen ggr om!!!!

På Lördegen var det kvartalsutbildning på Iksu och Bodypump 80.Fick sitta och titta på, med min värkande sida och det var väl inte det roligaste jag gjort.Man vill ju vara med!!! Men det var ett roligt pass, med bra musik och ser fram emot att få köra igång och testa såsmåningom!

Vi gick sedan och åt middag på Taj mahal en indisk restaurang, och för er som inte vart där så är det absolut värt ett besök!

Igår kändes det lite bättre i ryggen och det blev en hel massa pyssel här hemma.Griljerade skinkan och satte upp lite mer julsaker.Julpyntade till hästarna lite och red Legenden med lillasyrran och Räser.Och det är väl inget som slår att rida i snötung skog.Som att komma till en annan värld, typ Narnia:)Lego blev lite väl stark och värken i armen gjorde att det endast blev Lego som fick röra på sig!

Fredrik hjälpte mig att ta in alla hinder från åkern med trakorn och Dante fick nys om en älg och stack till skogs, efter ca tio minuter så traskade en älg över vägen i godan ro, och långt efter kom vovven, helt inne i sin jakt.Fick ropa rejält innan han avbröt och kom hem!


Köpte en massa julklappar på nätet igår också, så jäkla sweet, är skitnöjd över den jag köpte till Jenny, lite dyrare men så himla kung!!!!Hoppas hon kommer att bli glad:)


Nu blir det att dra på lite Linnex i nacken och äta en skinksmörgås.Sen ut i stallet.Idag ska båda få sig motion! Bara att klä sig i skoteroverallen och bylsa på sig tjocksockar och hjälmhuva.Tur att ingen ser en då man kuskar runt häromkring.Man ser ut som en michelingubbe.Min overall är en knallgul med en massa reflexer, a la blåkläder! Mycket snygg, eller inte!!:)

 

 


Inga vinster på trisskalendern än, förutom 25:- men har ju några kvar att skrapa, hoppas på en vinst in i det sista.kommer mest troligt att bli besviken!! Plötsligt händer det...Jo visst, säkert....


//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards