stallmalmby

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Hänger och dinglar!

Av Emma Rehnman Astergren - 13 december 2011 08:42

Från 22- till nollgradigt över en natt, dock ligger all snö kvar vilket ju är kung!

Trött som få idag, seg morgon för hästarna då jag tar rätt så lång tid på mig att byta täcken.Min högra arm bara värker och värker, och hänger lealös..Hänger och dinglar helt enkelt.

Täckerna kan kännas riktigt tunga även när dom är torra, och byter täcken på alla, sällan som dom får ha pyjamasen ute under vintertäckerna.När man är en riktigt högerhänt människa så är det så jäkla svårt att göra saker med vänster, nästintill omöjligt faktiskt! Det tar tid!! och Legobiten är såå jävulskt irriterad på morgonen, han vill ut, och fort ska det gå!!


Red båda igår, och Chomper är verkligen fruktansvärt rolig att rida, och väldigt olik Lego, vilket bara är 100% positivt.Har ju suttit och ridit på samma typ av häst länge nu och visst älskar jag ju min gula, och han är kanon, men utvecklingsmässigt som ryttare så är det ju så att ombyte förnöjer!

Plumsade runt på åkern i djupsnön på en mkt pigg brunbjörn som bjöd på några bocksprång.Som tur är så är ha känslig, och mycket lätt i munnen, orkar ju inte hålla i högertygeln riktigt.

Drog sen ut på kvällen med lillasyrran med Lego, och det blir att rida på halvlång tygel.Kan helt enkelt inte hålla i den som vanligt.Blev snöplumsning även där, fast i skogen! Och hur mysigt är det inte, nästan så detta är den roligaste tiden att rida på året.Perfekt mängd snö, går att rida överallt, och bra underlag på vägen.Kan trava hela vägen till Bjurholm om jag vill!!


Måste boka en tid hos ngn som kan hjälpa mig med ryggen/nacken/armen, för detta går inte.Och man kan ju bli deppad för mindre:(


Hann även med ett kok med knäck igår och dom blev helt ok, älskar allt som har med julen att göra och gillar att pyssla på under denna tid!

Nu ska jag äta frukost och ta några ipren till efterätt, och lite linnex på det.Känns som om armen inte är en del av mig, utan bara hänger där som ett bihang, äcklig känsla!! Som tur är, så kommer det någon gång att gå över, nån gång i framtiden kommer jag att vara som vanligt. Börjar ha lite träningsabstinens, och längtar att köra slut på mig under ett bp pass, få musklerna att värka!! Undrar om man kan köra med bara en arm...haha... Femmor på varje sida i biceps..Kom igen nu vänster bara att mata...Tror icket de du.....Håll ut Emma, håll ut!



Ikväll bjuder vi på glögg och lussebullar på simhallen, så kom dit och fika och passa på att ta ett dopp i bassängen!


//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards