stallmalmby

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Dressyrträning och lazy day!!

Av Emma Rehnman Astergren - 26 juli 2012 20:48

Har haft en väldigt lugn dag, inte gjort så himla mycket.Plockat ihop hinderna på ridbanan och lagt dom under en presenning och dolat på i stallet..

Fredrik håller på att bygga färdigt våran bro och har hjälp från Jon! kanonsnällt!! Även våran kompis Marcus var här en sväng och spika lite!! Tusen tack!! Bilder kommer då det börjar bli mer klart!


Har varit i Öredalen och tränat dressyr för bästa Marlene och som vanligt är jag jättenöjd, hon är verkligen en pärla för mig och herr gul! Precis vad vi behöver, och jag blir mer och mer taggad för just dressyren.Legend är som en arbetsmyra och det känns faktiskt som han tycker det är riktigt kul! Hoppningen har ju en speciell plats givetvis, men den blir ju knappast sämre av massor av dressyrarbete! Det är en väldigt lång väg kvar innan jag kommer att känna mig som om jag ev kan rida, men tröstar mig med att det alltid i princip känns värre än vad det ser ut!:) Känslan uppe på hästen är stundvis helt fantastisk!! När allt helt bara klickar så finns det få saker som är roligare!

   

 


Banan är väldigt stenig dock, men det kan ju hjälpas om man plockar i sinne, som jag gjort här hemma, hur mycke sten kan det finnas????

Prylgalen som jag är har jag köpt ett nytt dressyrschabrak, och det blev om möjligt ännu snyggare på:)

 

Det är grått, mörkt grått, ser ut som marin men, grått som sagt...Så himla fint! Och riktigt bra passform.Köpte det på Equeen för 599:- tror jag minsann! Dyrt men värt ibland att unna sig!


Nu får pållarna stå inne ett par timmar, brukar ha dom inne på eftermiddag/kväll då det är som mest insekter ute...

och lillZingo är ju världens pärla! Står snällt hemma och väntar medans jag och Legobiten är ute på upptåg!

   


Nu blir det en sen middag, grillat och det är ju trots allt semester så jag tog en sån här:)

 


Trevlig kväll till er alla:)//E 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards