stallmalmby

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Tre amigos!

Av Emma Rehnman Astergren - 13 september 2012 22:17

Stallet är nu inte riktigt lika tomt som det har varit.Bästa Räser är tillbaka i Malmby!

Lillasyrran ska iväg till Boden och göra lumpen i tre månader och Räser ska jag ta hand om!

Dock är han inte i sitt ess, jätte halt och inte alls fräsch.Vet har vart ute idag och nu står han på boxvila i väntan på måndag då han ska in för en koll på veterinär stationen! Håller tummarna för att han ska bli bättre fort!Lilla gubben, väldigt härligt att ha honom här hemma igen! Den gule och den lille tjocke blev väääldigt glada att få se sin vän igen!!


Jobbat hela dagen idag, som varje torsdag, från åtta på morgonen till strax före tio på kvällen= hinner inte rida....

Och imorgon ska det ju vara pissväder...Kul, jättekul! Tävling hela helgen, dressyr lördag och hoppning söndag.

Är lite kluven ang antalet starter jag anmält oss till, han ska gå fyra starter under helgen.och det brukar han inte.han blir trött i bollen, men det är ju två dressyr och två hopp, så jag får helt enkelt försöka att rida fram med måtta och göra så gott vi kan för att spara på krutet, så det räcker hela vägen! och lets face it, känns han väldigt trött efter första klassen på söndag, så får jag väl stryka mig från den sista! ja vi får se....

han har kännts fin och stark i kroppen hela sommaren /hösten så fysiskt känns det ok, även om bränslet kan ta slut iallafall, när det kommer till hoppningen blir han ju rätt pigg och gör av med en hel massa energi på att kuta allt han kan, med mig som vill ha  honom mer städad så att säga. Känns pirrigt och ska bli kul!

Är en kombinerad tävling och LC är det LC:2 tillsammans med 95 cm och i LB är det LB:2 tillsammans med 100cm. Gillar Skellefteå ridklubbs anläggning och nästan jämt då vi tävlat där har det gått rätt så ok...Sen är uppstallningen jättefin!

Men i mitt vanliga sinne så har jag inga förväntningar, utan självförtroendet kunde vara bättre. Men mottot är som vanligt att ha jävligt kul, och går det bra utifrån det, så javisst!!!

Nu blir det sova, och jobb imorgon, sen är det att packa och göra klart allt inför tävling!! Dubbla uppsättningar av nästan allt...Puhh, lika bra att packa hela sadelkammaren;);)


ha de:)//E

 
 
Ingen bild

emmeli

13 september 2012 22:38

Vill du låna sopi? Då rymms allt! Jag får besök i helgen så jag kan tyvärr inte följa med, ha så kul och rid bra!

 
Ingen bild

emmeli

13 september 2012 22:39

Vill du låna sopis? Då rymms allt! Jag får besök i helgen så jag kan tyvärr inte följa med, ha så kul och rid bra!

Emma Rehnman Astergren

14 september 2012 00:04

Ha ha, ja, att jag inte tänkte på den:):):)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards