stallmalmby

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Mcleods, sol, och tremeter höga hopp!!!

Av Emma Rehnman Astergren - 3 maj 2009 12:23

Nja... Vad säger man om vädret..Underbart, men mina tankar går till Mosjö och Jenny... Livet känns så himla orättvist ibland.... Vila i frid Blondie....


Var på 50 års kalas igår, men åkte hem tidigare än Fredrik, magen är fortfarande inte 100% plus att hästarna skulle in..

Amigo har vårkänslor och är dö lajbans att rida... Åkrarna har tinat fram ordentligt och i princip torkat. Agnes,Räser jag och Amigo var ute häromdan och kollade läget.Jag byggde förra året ett hinder av timmerbitar, ett "naturhinder" så att säga på sidan av åkern, och det hindret har verkligen vart livsfarligt enligt Amigo..:) Inte speciellt högt kanske 70-80 cm.

Hur som helst tänkte vi att nu skulle det invigas för året och hoppas över, -Rid före du då, sa jag till Agnes, för Räser har ju hoppat det miljoner ggr.. Sagt och gjort, bara det att Räser pallnitade och for åt sidan som ett skott, men red på med lilla grå som hoppade tre meter över..Skämtar inte!! Höll tamme den på att åka i backen, dessutom var det så kul så han hade tänkt bocka lite efter..Men klarade upp det hela tillslut:) 

Tog det en gång till, denna gång med Amigo först, bjöd han på rejält men hoppade "bara" ca 2 meter över och mer "normalt" hopp:) Lilla gubben tyckte det var skitkul:)

Legend fick sig en vilodag igår och Amigo och jag skrittade in i byn, massor av farliga saker, men han är härlig, går alltid fram ändå !!

Nu ska jag ut i solen och rida, pyssla i stallet en stund..... 

Har beställt en av mina favvo serier från cdon, Mcleods Döttrar, både första och andra säsongen, blir helt besatt!! Men passat ganska bra emellanåt, då varken jag eller Fredrik är friska alls än, denna jäkla mage!! Hur som helst är det en supermysig serie från Australien, så hoppas på att kanke dra igenom några fler avsnitt ikväll!!! Chaio!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards