stallmalmby

Alla inlägg under november 2013

Av Emma Rehnman Astergren - 7 november 2013 18:52

Men hallå, från ingenstans blev jag sjuk, med feber och halsont!?
Kände mig ok igår, på jobbet, dock började jag känna mig riktigt seg framåt kvällen... Och nu, tja, ryggläge. Thank god att det finns alvedon...
Toodels/E

Av Emma Rehnman Astergren - 6 november 2013 08:09

En sån där seg morgon, min väckarklocka står på 06:00, vaknade halv åtta och insåg att jag snoozat i en och en halv timme, utan att veta det... Hästarna är ute, i och frukosten intagen.
För ett par dagar sen hände ngt oväntat och mkt trevligt, fick en jättefin komplimang av en bekant, blev väldigt ja, förvånad och extremt glad! Tänk vad lite värmande ord kan göra!
När jag nu känner mig lite seg och svårstartad tänker jag på alla fina människor man har runt sig och livet känns så mkt lättare att ta sig an:)

Sen ligger snön kvar, knastrade härligt under fötterna då jag gick ut till hästarna:)
Mot jobbet, kommer nog bli en fin dag!!!
Hugs/E

Av Emma Rehnman Astergren - 5 november 2013 15:55

Så var det tisdag igen, älskar tisdagar, börjar inte jobba förrän kvart i fem, så har hela dagen på mig att göra en hel massa!

Blev en riktig långsväng med den gule, gillar inte underlaget alls, halt, hårt och blött. Men man får göra det bästa av vad man har! Klättring och lite utforskning av några nya vägar jag hittat, otroligt efter all tid jag bott här, men var väl inga höjdare trots detta en härlig ridtur. Dimma och grått, vill ha sol el snö:) gärna både och!

Blev en löptur efter stallet var klart, och jag är nog lite halt! Benhinnorna spökar , jäkla besvärligt, blir att kleta på linnex på jobbet ikväll! Känns så himla bra , har numer släppt alla jäkla krav jag haft hängande över mig, gällande träning! Nu gör jag det enbart för att jag älskar det, det är skönt och avslappnande! Och bara när jag har lust och vill, och det blir förvånansvärt ofta!:)

Har sen vart en riktig bull mamma och rullat köttbullar av ett kg köttfärs, gäller att passa på då man har tid och lust/ Emma 83 år ?

Av Emma Rehnman Astergren - 4 november 2013 17:19

För tusan, kanske jag ska testa blogga igen, har ju trots allt haft denna blogg ett bra tag och är inte riktigt redo att gräva ner den än!
Sitter på jobbet och tanken poppade upp för hundrafemtioelfte gången sen förra veckan, så sagt och gjort! Lets go!!!
Orkar inte gå igenom allt som hänt detta året, blir mkt bla bla, men lite av det senaste och viktigaste kanske? Räser har gått somna in, fina fina vännen blev inte bra i sitt ben och fick somna in en solig sensommardag! Malmby blir inte riktigt detsamma?
Lego och zingo knallar vidare, men stallet är tomt! Lego har haft en trist sträckning i bakdelen men är nu på g igen, och har varit ett tag, men jag tar det i min vana trogen lugnt just in case! Den marodören hade nog fjantat runt i hagen då han helt tvärt en dag kändes underlig bak, blev bra ganska fort, körde några slide stops i hagen, och sträckte sig nog igen... På tävlingsdag dessutom, trist och hemskt tycker jag, men men, länge sen nu och med hjälp av Yvonne på Sörgården är han nu finare än någonsin! Inget ont son inte har ngt gott med sig??
Golego!
Ne, första inlägget på evigheter, får se hur länge jag håller i denna gång, ska försöka för min egen skull, är kul att ha som dagbok, läsa om vad man haft för sig!!:)
Toodels/E

Ovido - Quiz & Flashcards