stallmalmby

Alla inlägg under november 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 14 november 2009 10:16

Nu var det huuur länge sen som helst jag srev nåt..Fy skäms antar jag....

Igår var det en heldag på vet stationen, och jag var nervös..Amigos besiktning och röntgen..

men inga problem, han skötte sig jättefint och var i princip ua hela hästen!! Härligt! TACK Pernilla som var med mig hela dagen!!!!!

Resten av gänget här hemma fick äntligen på sig vinterskorna, så det känns också kanonbra..

Har väl häst en hel massa sen sist jag skrev, men just nu står det helt stilla i huvet..

Snön ligger vit utanför fönstret, och snart är det Torsdagkväll ,som jag längtat efter...Då blir det bio för hela slanten:)

ne, ut och rida, sen Mosjö ikväll!!!

Av Emma Rehnman Astergren - 4 november 2009 22:25

hja..löjligt kanske, men Legend har verkligen varit så himla duktig ikväll..han har ju vart mer än livrädd för klippmaskinen jag har, den lever om rejält och han har varit så rädd att han har skakat och börjat svettas, inte ok...

Fick den lilla klippisen jag beställt idag ändå.Hämtat den och började klippa ena sidan av halsen, gick hur bra som helst...men såklart började den tugga, och jag blev så in i bänken arg att jag tänkte..ja jag testar med den "stora"..Inga större problem..Hur duktig som helst!! Inte nöjd, men stod relativt stilla och var en riktig hjälte;)

Tyvärr så blev det inte vidare snyggt....men det är en mkt bra början, och det viktigaste är ju att han inte är en björn, och slipper svettas ihjäl när man tränar, och rider..han har ju mkt lätt för att svettas.


Men som sagt, blev inte snyggt på en fläck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skit samma, nästa gång så kanske man kan göra det snyggare, då man slipper den "lilla" maskinen.....Erik träning imorgon, klockan tio, sen kommer ju Pernillas nya häst imorgon...Sååå himla kul!!!!!!!!! haha tur att man kan glädjas åt små saker.....     

Av Emma Rehnman Astergren - 4 november 2009 15:57

Jag vill ha ett jobb..Det är min högsta önskan..Jag har sökt några och speciellt ett jag hoppas alldeles för mkt på. Kommer att bli så besviken om det inte blir så..Vilket är mest troligt...Sån tur har man sällan..


Sett på Amigos filmer på tuben igen, och grät en skvätt..Lilla lilla gubben..Fina älskade häst..Jag kommer att sakna honom så mkt känner jag....Men som tröst så verkar det bli så att dom förutsättningar som han nu förhoppningsvis kommer att få, dit han åker, skulle jag inte kunna ge honom..Värker ändå i hjärtat. Vi får se, får jag jobb, kommer jag senare köpa en till häst igen..men det kan ta månader eller år, det vet jag inte... Suck.. Just nu är det tungt.


Gick bra med lektionerna igår, var kul att få stå i mitten av manegen igen..Var längesen nu..Var faktiskt roligare än jag trott jag skulle känna...Ringrostig, men det hör väl till.


Erikträning nu imorgon och på Fredag. Ska dock bara rida imorgon.mer tror jag inte min rygg pallar så här i början..Kör ned L redan ikväll kanske, skulle behöva bada honom, eftersom min jäkla klippmaskin som jag beställt inte behagar komma.

Av Emma Rehnman Astergren - 3 november 2009 11:11

Min mobil har uppfört sig underligt den senast tiden och har varit mkt irriterande.Men tog isär den och gjorde den ren från allt hö och spån(a lot) och nu verkar den funka som vanligt igen..Tur, vill inte köpa nån ny..


Många som ringer på Amigo, jättemånga..Kul!!! Men nu först och främst ska han vet besiktigas och röntgas, så får vi se sen hur det blir och vart han kommer att flytta!


Legend ser ut som en björn....Och min klippmaskin är ju anno 1945 och lever om värre än ja jag vet inte vad, och L är fullkomligt livrädd för den..han skakar och börjar svettas, så rädd är han, känns inte ok.Har därför testat mig fram, och tog ut Fredriks rakapparat, som lever om måttligt:) Spänd men det gick bara bra..Så har nu beställt en liten, sladdlös som inte ska leva om så mkt, får klippa i 100 år innan han är klippt, men men......

Erikträning nu Torsdag Fredag, och kan endast vara med en dag, för ryggen..Pallar bara en dag till att börja med, men ska bli jättekul, känns som om det var flera månader sen jag hoppade:):):)CoolLegend kommer mest troligt att vara spänd och het, men roligt kommer det att vara:)

Nu ut och rida, ska in till Vännäs sen och vicka på ridskolan, det är ridinstruktörernas dag i Skellefteå, så gänget är där.. Kul!Brukar vara en trevlig dag med mkt inspiration!! 


Ovido - Quiz & Flashcards