stallmalmby

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Hoppa

Av Emma Rehnman Astergren - 29 april 2011 21:46

Då var det Fredag igen. Kort dag på skolan och det blev desto längre tid på veterinärstationen.

Följde med Pernilla och stackars Cerio dit, det var röntgendags.

Och alla farhågorna var ju att han skulle ha en spricka, med tanke på hur halt han är, men icket!!?? Förhoppningsvis stämmer det och det är ju isånnafall VÄLDIGT positivt. Dom trodde istället att det kan vara en infektion i såret(blev ett sår där brodden hade tagit, han blev ju sparkad) som har gått inåt mot benet...Så nu blir det penecellin i 6 dagar...Bara att hålla tummarna! Han var då så oförsämt duktig, den "lille".....


Själv går det inte riktigt enligt mina planer...har ju ingen bil att dra finkan med just nu,(när hade jag en sist??????) brukar ju få låna mammas nästan jämt om inte dom ska ha den...Eller som i detta fallet det blev ngt fel på den....Hade nämligen tänkt åka in och hoppa en klass i Vindeln på deras klubbhoppningar, men ser inte ut som det blir av.........

Hoppsuget är helt enkelt för stort så jag hoppade lite hemma nu ikväll istället...

Rullade i en stor åtta på en oxer på runt 120, och fick ett riktigt fint flyt. Legend har en tendens att tagga till och jag får honom inte runt inner skänkel,utan han lägger sig och studsar bara, medveten om att säkerligen även jag taggar på och blir "jagande" blir det hela en ond cirkel ..Problemet uppstod såklart även idag ,men efter lite bråk, en lugn ryttare och missat hinder en gång klaffade det helt plötsligt och sen gick allt bara perfekt.Rullade på, och han kändes riktigt fin, tog tag i hindret utan bara rus och spring mot, utan galopp hela vägen och runda fina språng.Dessutom, är underlaget heeeelt ok på den relativt lilla åkerplätt jag avsatt som "ridbana". Härligt!

    God kväll inne i stallet och Lego.





Igår fyllde Fredrik år och vi åt tårta osv...Fick kläder av mig och presentkort av mamma,Lars och Agnes, fick en hundpejl av sina föräldrar och familj! Hoppas att han tyckte det blev en lyckad dag!

 


Imorgon blir det att baka pizza i bagarstugan och vi har en egen liten majbrasa, sen får vi väl se....Hoppas på att mammas bil är ok tills på Söndagkväll, kanske jag kan dra ned Lego till malmen då, efter dressyrtävlingarna som är där i helgen..

Hoppas iallafall att alla har en riktigt trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards