stallmalmby

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Nu var det sisådär 100 år sen....

Av Emma Rehnman Astergren - 26 juli 2012 02:08

Jaha...Jag hade nästan glömt att jag har en blogg..Skyller kanske på åldern;)


Sitter hemma och kan helt enkelt inte sova,Fredrik är i Lycksele och svänger sina lurviga och jag och Dante har haft en heldag tillsammans!

Här har det hänt lite olika saker.Nytt jobb på simhallen i Bjurholm, där jag trivs jättebra! har ioch med det fått utbilda mig till simlärare.

Har numer bara två hästar i stallet, har lämnat tillbaka lånehästen jag hade, sved ordentligt i hjärtat då jag verkligen tyckte om honom, men kände att tiden inte riktigt räckte till just nu, för att ha två..Legenden och Zingo står nu kvar ute i stallet.Räser har ju flyttat med lillasyrran då hon flyttade hemifrån, och han lämnade ett rejält tomrum efter sig.

Vill gärna ha en häst till,den tiden kommer kanske ngn gång, har verkligen fått tillbaka suget att träna och tävla.Nåt jag inte riktigt hittade glädje i ett tag, red på här hemma och var rätt så nöjd med det, under en lång tid.Men ränderna går nog aldrig riktigt ur, och nu är vi på g igen, jag och den gule!! Har faktiskt hunnit vara ut på en tävling i början av sommaren.

Mjukstartade med dressyr, en lokal i Sikeå, har väl aldrig varit våran starkaste sida, men jag har hittat en kanontränare i Marlene Ågran, hur bra som helst och hon hjälper oss verkligen att hitta knapparna som behöver tryckas på!! Är mycket tacksam, och som grädde på moset behöver jag inte åka längre än ngn mil för att träna nu under sommaren! På en kvart är jag framme och på tjugo sitter jag på hästen!! Väldigt lyxigt!!!

Hur som helst så hade jag inga större förväntnignar, och då är det ju som roligast då det går bra!! Vinst i första klassen , och en tredjeplats i den andra!! Helt otroligt kändes det som och mitt dressyr intresse ökar bara mer och mer!! Legenden gick riktigt bra och han tyckte verkligen det var kul, satt bara och log igenom hela första klassen!

Bra start för oss efter ett år från tävlingsbanorna! eller ett och ett halvt om jag ska vara petig:)


Hoppning blir premiär på Lördag i Vindeln, ska bara hoppa en klass, den lättast möjliga, kändes lämpligt och det ska bli riktigt kul! En mjukstart även där!


Har haft semester nu i två och en halv vecka, otroligt men nu börjar jag bli otålig, har en förkylning i kroppen som inte vill varken bryta ut eller ge sig, och träna mig själv har inte kännts kul alls, kroppen har inte svarat possitivt på en fläck.Tar tillfället i akt att vila, och "bara" rida!


Ska försöka skärpa mig óch blogga, är rätt kul, och kunna gå tillbaka och kika vad som hänt i ens liv, man är ju en guldfisk när det gäller minnet!!!


Nu väntar sängen, tur man är ledig ett tag till, blir nog en sovmorgon imorrn:)


//E



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Presentation


Välkommen till Stall Malmby blogg!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards