stallmalmby

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Blött, så blött!

Av Emma Rehnman Astergren - 30 juli 2012 21:47

Vilket väder idag, regn och åter regn. Men tur är väl det en sån här tv dag.Har suttit i princip hela dagen och kollat in fälttävlan, som var riktigt kul att se.Sverige levererade kanonritter, och man blir ju otroligt impad!!!

Spännande värre inför morgondagens banhoppning!


Igår var det min lillasysters födelsedag och vi var i Mosjö och uppvaktade henne. Hade hittat en kanonpresent på tävlingarna i Vindeln, som hon dock prövade, men jag tog med den hem och slog in den.Paket är döviktigt!

En superfin Kingsland tröja som dessutom var på dunderrea! Vann även lite smågrejer då vi tävlade, bla en borste som Legend fick ge..Kan ju va bra att ha!

 

God mat och väldigt trevligt väder, varmt och skönt!

       


Jenny och Mange har världens sötaste lilla hund Betty som man inte kan bli annat än kär i!

 

Var ute en sväng nu med Legenden och det blev lite galopparbete, och ett och annat hopp över småhinderna jag har i skogen. Och visst blev man blöt, dyngsur.

Imorgon får vi besök av en gammal kompis till mig som har flyttat till Västervik.Hon hade sin häst här under tiden hon bodde i Örträsk och vi har inte setts på jättelänge! Hon har med sig sin nya karl och det ska bli skitkul att träffas igen!! Blir nog mycket surr,skratt,vin och mat och ja ni fattar!!:) Dom blir kvar till Torsdag!!


Förra sommaren hyrde jag och Fredrik kajaker och var ute i några dagar och paddlade efter Öreälven! Vilken skatt denna älv är, den är så vansinnigt mysig och finns massor av smultronställen.Efter vi vart i Mosjö tog vi en annan väg hem och kikade på ett ställe där vi tältade ifjol,Storforsen, som ligger utanför Agnäs.

   

Kan ju bara säga det att här vi bar kajakerna:)

Så förhoppningsvis så blir det en ny tur då Carolina och Rickard åkt hem. Blir grand final på semestern.Vi får se... Är det ngt jag skulle vilja ha så är det en kajak.Har ni inte testat, gör det! Bland det härligaste som finns!

Går att hyra lite var stans, vi har hyrt härifrån: www.bytheriver.se


Hästarna har fått stå inne i några nätter och så även inatt. Inte så dumt att börja kliva upp lite tidigare nu, då detta är sista semesterveckan.Bara att vänja sig igen:)


Trevlig kväll//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards