stallmalmby

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 2 juli 2009 00:19

Har vart i Mosjö hela dagen och imorgon bär det av till Piteå, men efter en sen middag hos mina svärföräldrar, så var jag i full gång på att byta om till ridkläder, tog in pållarna och började borsta, och visitera,Legenden..  lite tjock men inte varm i ett bakben, inte svullen, mera gallig, fast ändå svullen.Ingen värme eller hälta dock..SUCK!!Han måste ha fått en smäll, eller sprungit i hagen och gjort nåt, hoppade lite igår, men det var så lugnt och lite att det inte borde på långa vägar ha med det att göra !!!!!

Ska bara meddela att jag är världens mest nojjiga person när det gäller skador osv..  Jag hestar upp mig över dom mest konstiga grejor och kan ligga sömnlös över saker som inte ens är ngt att oroa sig för.. Jag tar alla pris.Det kan mina närmsta intyga...:) Tog på honom Back on Track över natten och så ser vi till imorgon..Älsklingen.. 

Då blev det Amigo som fick sadlas på, han har varit trött i ett par dagar i denna hetta och fått bara skrota i hagen, och ta det lugnt..Men han behövde nog det alla ggr..Han var hur fin som helst!!!!! Han var helt otrolig!! Hoppade till och med studs, eller ja, började med bommar på marken som Agnes hjälpte till att lägga upp sista hindret till ett litet kryss, men hur jäkla trevlig som helst!Tog det lungt, red inte alls så länge, men hade kunnat rida huuur länge som helst, han var underbar. Lilla lilla grå, håller på att bli stor:):)

Hubbes vatten pump fick sig en omgång också, den cirkulerade bara mindre och mindre vatten, så jag tog isär det och rengjorde ordentligt, så nu porlar det vatten i Hubbe och Fias lya:)


Städade min fiiina fiiina sadelkammare igår och det blev så in i nordens bra, är jättenöjd och vill bara vara där hela tiden känns det som:)

Nu måste jag gå i säng, ska upp tidigt imorgon, förberedelser inför Piteå resan med Porre:) 

Ovido - Quiz & Flashcards