stallmalmby

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Helgens bravader

Av Emma Rehnman Astergren - 19 april 2010 16:39

Ja nu är det Måndag igen.. Skit väder hela helgen och mamma och Lars sitter fast i Paris av alla ställen på jordklotet.Egentligen skulle dom komma hem i Lördags kväll, men icket, inga hyrbilar, tåg eller nåt gick att få tag i, men nu låter det som om dom kommer hem på Torsdag..Hoppas, känns tomt i byn utan dom!


Var chaffis i Fredags åt Fredrik som var på partaj med jobbet, i Vindeln, passade på att hälsa på pappa och Christin.Trevligt Dock blev det sent innan vi kom hem och blev inte många timmars sömn.Hästarna ska ju ut osv..Kände mig nästan bakis, helt värdelöst..är som ett spädbarn, behöver sova helt enkelt för att vara människa.

Pub på Pärlan här i byn på Lördagskväll, med Miggo som bjöd på en bejublad show, gästartist med trubaduren som spelade..Den fina biten Pärleporten sjöng hon, och jag skrattade ihjäl mig rent ut sagt..Mycket mulle Miggo!!


Hela dagen igår var helt värdelös egentligen, låg och degade HELA dagen och fick inget vettigt gjort.Buster träning på kvällen och det gick väl ok, red som ett arsel i början och kände mig sämst i världen..Men bet ihop och försökte lägga den trötta bakis känslan åt sidan och rida, och gick helt ok till slut.

Legend var som ett ånglok i början, och jag kom aldrig till god ridning alls, känner mig väldigt ringrostig faktiskt, man behöver mer språng i kroppen helt enkelt..

Men till sist blev det iallafall ok rundor på banan..Kul var det då iallafall.

Matilda kom förbi och såå kul att ses igen var väldigt längesen nu, och jag blev så glad att se henne! Hade gärnat stannat kvar och surrat fortfarande, men hem är man ju tvungen att fara!


Idag är en tämligen kass dag, har inte gjort nånting alls än så länge, surrat med Porre i 1 timme och 40 min!! Som vanligt glömmer man tiden då man har kul..Känner mig sliten i kroppen och är osäker på om det blir nån träning idag.

Har småstädat här hemma och grejat på, och känner mig otroligt oförmögen till att göra nåt nyttigt.. Måndagar alltså, inte den kuligaste dagen på veckan..Eller hur??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards