stallmalmby

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Emma Rehnman Astergren - 16 november 2011 08:42

Det här med att städa är ju intressant, oftast så är det så in i  trist, men ibland får man ilet i kroppen, och då är det bara att passa på.Igår var en sån gång.Städade i princip hela nedervåningen på vårt lilla hus, och varje gång man kör en riktig storstädning så känns ddet alltid lika bra efteråt.

Har man lite av kaos i hjärnan, är det skönt med ording och reda runt omkring en sa en god vän till mig en gång, och det stämmer.

Har vart alldeles för mycket på sistone och det känns nu i kropp och knopp, dags att lyssna till vad den säger och försöka dra ned på saker runt om en.

Motionerade båda hästarna igår och även om det är i princip skritt på schemat för Chomper så blir han svettig,han ser ju ut som en björn i pälsen och det är ju rätt varmt ute, så absolut..Han sköter sig då exemplariskt och jag hoppas att han trivs här hos oss, rider honom då jag hinner, blir ca 3-4 ggr i veckan än så länge.Längtar tills snön kommer, känns bara grått och STENHÅRT underlag i dagsläget.

Lego hade nog vaknat upp med en piggelin i kroppen för han sköter sig inte fullt lika exemplariskt..Pigg är bara förnamnet.Men varje år samma visa, höst och vår blir han lite mer av allt än vanligt! Längtar tills snön kommer som sagt.


Min kära underläpp är fortfarande inte en speciellt vacker syn, jobbade igår kväll och kände mig som en freakshow, givetvis nog bara jag som tänkte på det, men ingen rolig känsla alls.

Hästarna är ute sen nån timme tillbaka och jag ska ut och rida den gula innan det bär iväg mot Vindeln, har ett Bp pass klockan ett.Känns inge kul alls då man har ont.Försöker verkligen här hemma att ta det lugnt med armen, blir ingen direkt trimmning under ridturerna, ska linda den igen och får väl helt sonika köra med bara stång även idag:(

Blir nog bra till slut!


Hoppas alla har en bra dag!!//E

Ovido - Quiz & Flashcards