stallmalmby

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 3 juni 2009 10:35

Ja, nu går dagarna väldans fort.... Snart Lördag!! Mycket som ska fixas med och hästarna kommer faktiskt lite i skymundan, har inte ridit någon sen i söndags....Men dom får en mini semester, dom ser då ut att ha det bara finemang:) Ska se om jag hinner ta ut Amigo på lina idag, och ev skritta L en sväng ikväll, förhoppningsvis kommer Simba hit och bor med mig tills dagen med stort D, helst hade Pernilla också kommit, men hon måste jobba..

Kommer Simon så kan vi rida tillsammans, då blir båda motionerade samtidigt, vilket är 100% bra!!! Men med handen på hjärtat, så har jag huvet i det blå, och tänker mest på bordsplaceringar, klänning, tårta, osv.... Men får alltid dåligt samvete då jag har en massa annat för mig istället för hästarna....Men denna gång känns det legetimt!

Var och hämtade ett lass hö igår och det känns fint, vi har konstgödslat på åkern och kan inte släppa hästarna på bete än, dom är duktigt irriterade över det.. Men när vi kommer hem från utlandet, då är det dags! Åkern har blivit ganska tufft betad på, och vi vill ha bra bete i många år, så vi måste helt enkelt vänta med att släppa dom, så gräset får hämta sig ordentligt!

Ne, nu ska jag fortsätta att greja på, pyssel och saker att göra hela tiden!! Ingen rast och ingen ro:) 

Ovido - Quiz & Flashcards