stallmalmby

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 31 augusti 2009 18:05

En liten fundering...Fånig kanske....men here goes, När jag var i England så stod mina grabbar i Vännäs på norris och Zingo och Räser i Mosjö hos syrran..Mamma och co kom hem tidigare med dom, och när jag lastade ur l och A så blev dom som tokiga när dom såg varandra...Gnäggade och sprang som några idioter, fick till och med be Fredrik om hjälp att hålla en av mina när jag skulle få in dom i stallet:) Gulligt isåfall, Räser är i Mosjö nu med lillasyrran och resterande gäng här hemma verkar vara lite fundersamma på den tomma boxen i stallet..Kanske lite långsökt..men lite gulligt..

Skit samma, har varit i stan med Miggo idag..Skit kul, var och strosade runt och hittade såklart en hel massa kläder och annan skit som jag vill ha, bla en dösnygg börs a´349:- dyrt tycker jag, men ack så snygg! Det hela slutade med att jag köpte en equiline mössa istället, för 220:- tröstpris även kallat..Foder och lite sånt...Hade kunnat shoppa ihjäl mig, älskar att handla, tyvärr kan jag bara säga..Ekonomin tillåter inte att shoppa loss i den utsträckning som man skulle kunna önska!

Nu har jag även lånat på mig en massa bett, av Matilda..Tack säger jag bara..Nu ska jag bara hoppas på att ngt hjälper mig att lösa problemet med min skenande gula fara emot hinderna..:)Är helt och hållet sämst på bett, har aldrig behövt rida på ngt annat än tränsbett, vanliga hederliga, det mest avancerade har varit ett pessoa, och nu då ett jaktkandar på senaste tiden....Jaja, blir nog bra tillslut.Förhoppningsvis! 

Amigo var jättefin igår att rida, kanon helt enkelt, och Legenden också, så idag ska jag hoppa lite studs tänkte jag, och ev blir det travbommar och dylikt med Amigo imorgon....


Hösten är kommen och jag får alltid lust att fara och köpa nya sudd, pennor och omslagspapper, sånt man slog in böckerna med i skolan när man var liten...Nya skor, jacka och såklart en ny skolväska:) men den tiden är trist nog förbi, snart trettio år och den bekymmerslösa  lågstadietiden har sen flera år  tillbaka passerat.Dagarna fylls nu av räkningar, istället för lek och skojiga uteritter på sin halvgalna ponny..Som för övrigt jag hade ett träns med grönt foder åt, tyckte det var sååå vansinnigt fint..Det hänger kvar i sadelkammaren.Har inte haft hjärta att slänga det, dock är dom tillhörande gröna gummityglarna sen länge slängda.Gummit gick ju sönder.......

En grön sammetshjälm hade jag också... och en grön kavaj...ÅÅ så fin man va...haha Det var tider.....

Nu blir det snart mörkt här i Malmby, måste hinna rida innan, svårt att hoppa annars....  ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards