stallmalmby

Alla inlägg under april 2010

Av Emma Rehnman Astergren - 13 april 2010 17:06

..Är en av mina favvo författare...Om ni inte läste hennes böcker, kan jag varmt rekomendera dom..Den bästa av dom enl mig är "När Lucy Sullivan skulle gifta sig" kanske därför att det var den första av hennes böcker jag läste, eller, ja vet inte varför men jag skrattar fortfarande lika mkt varje gång jag läser den..(Ja läser många böcker flera ggr)

Lånade den av mamma då vi var utomlands för en herrans massa år sen på Teneriffa,2001 mer exakt, och läste ut den på nån dag bara, så var direkt tvungen att läsa den igen.Är ju lysande tidsfördriv då man både kan läsa och bli brun samtidigt!

      

Hur som helst har hon skrivit en hel drös med böcker sen dess, och jag som en trogen läsare har läst varenda en, vissa bättre än andra, dock alla otroligt bra böcker....Och till min lycka har hon nu kommit ut med en ny."En förtjusande man" som förövrigt fick högsta betyg i tidningen Amelia...

Och nu har jag fastnat..Kan inte sluta! Måste läsa vidare..


Körde lite väl hårt igår, gick först sju kilometer direkt på morgonen, red Lego i ca 1 1/2 timme, och grävde fram Fredriks cykel, som inte är cyklad på på ett bra tag, så den går inte att växla varken ned eller upp.Men var ju tvungen ut på en tur.En tur som blev 1 mil.Sen intervallpass på löpbandet följt av styrketräning,mage ,armar, och rygg.Kände mig rätt så stum i musklerna imorse, då vi skulle promenera...Mot gymmet.Så istället för gympass la jag mig i solariet..Hmmm underbart.Och välbehövlig vila.

Otroligt uttråkad, så kastade jag mig över boken, och nu är det alltså kört, har inte ens ridit än, måste verkligen ta tag i mig själv om det överhuvudtaget ska bli nån ridning alls idag.Sån blir jag, helt besatt av att läsa ut den jäkla boken direkt.


Ikväll är det en av mina favoritserier, The mentalist, trist nog har jag förstört Tisdagskvällarna genom att ha sett en massa avsnitt redan på datorn.Smart, eller inte!


Extremt irriterande är att jag har nån jäkla ryckning under vänsterögat (intressant visst?)men fruktansvärt jävla äckligt vidrigt irriterande.Googlade och kollade vad det kan bero på, och gemensamt svar= stress!!? Känner mig inte speciellt stressad, men hoppas det går över SNABBT!!!!Syns dock inte, men känns desto mer..


Annars har jag kommit på vad jag ska hitta på med mitt liv...Känns fantastiskt, och ha en plan, och nåt man verkligen brinner för och VILL jobba med...Mer än så säger jag inte.Mer än att jag håller på med lite ansökningar och sånt just nu.  


Men man vet ju aldrig, kan ju bli något annat som kommer emellan, life works in mysterius ways inte sant??  


Av Emma Rehnman Astergren - 12 april 2010 08:34

Men underbara dagar...Solen kan ju få en på superhumör så lätt..


Hästarna är ute och nu blir det en promenad med Ellen och Fredrik, som jobbar eftermiddag denna vecka...

Legend fick en välbehövlig vilodag igår och vi var bjudna på middag hos mamma, grillat och super gott som vanligt.


Redan fen grader varmt här, så bara att skynda sig ut!!!


Ha en bra dag alla......Lev och må..

Av Emma Rehnman Astergren - 10 april 2010 10:56

Jag vill ha en cykel... Ska försöka spara ihop en slant, och köpa en riktigt bra cykel.Har nämligen inte det.

En som man både kan träna med och bara förflytta sig framåt med i transport syfte...  

  

Nåt sånt kanske??


Idag blir det ridning, prommis med Ellen och ev gymmet.Eller mest troligt om jag säger så.

Solen  lyser sporadiskt idag, och det lättar alltid upp stämningen!!


Fridens..

Av Emma Rehnman Astergren - 9 april 2010 19:00

Idag har det vart full rulle...Dressyr träning för Bissan i Vännäs.Måste bara säga att hon är så jäkla rolig att träna för, kung helt enkelt.Lego kändes helt ok, och stundvis helt fantastisk.Han är så rolig, han VILL verkligen hela tiden, och försöker göra allt man ber om, även om orken tryter.Hoppning i all ära, det är ju dunderkul, men att träna dressyr ligger inte långt efter alltså.

       


Lillasyrran Ags hakade på med Räser, han skulle få sig ett VÄLBEHÖVLIGT bad. Och sen skulle båda pållarna skos, då vi lix var lite närmare så att säga.

        

Hur som helst hade vi kanon skoj, Agnes är en av dom roligaste människorna jag vet  Tack för en mysig dag!!!


Nu har vi tänt grillen och en lugn kväll väntar..Skönt!!!


Trevlig helg!  

Av Emma Rehnman Astergren - 8 april 2010 10:25

Vatten, har vi haft dåligt av denna vinter, mkt irriterande, det har frusit.Så har fått ta vatten i hinkar från mamma, och tvätta, och ja allt som har med vatten att göra.Inte ok, men nu har det kommit tillbaka, åtminstånde i huset, dock inte i stallet.

Dagen igår bestod av långpromenad med Ellen, red ned till sjön med lillasyrran, och hästarna var på g, underbart var det.Och träning på gymmet..Trodde jag skulle vara dö trött när jag skulle gå och lägga mig, men icke..Tog ett bra tag innan jag kunde sova...

Idag lyser solen och nu blir det en promenad med Ellen smällen, får hoppas att den fortsätter att lysa, allt känns ju lite bättre då:)


Ska täna dressyr imorgon, klockan tre, blir kul, var alldeles för länge sen nu..Pinsamt faktiskt..  

Fridens......  

Av Emma Rehnman Astergren - 7 april 2010 11:24



Är enormt hemma kär, har flyttat alldeles för mkt i mitt liv, har hunnit bo på ett antal ställen hittils, och nu vill jag helst aldrig flytta igen.Borta bra men hemma bäst.

      

Tycker slimsken på kött är bland det äckligaste som finns, måste skäras bort INNAN det tillagas, och ja jag vet att alla säger att köttet smakar bättre osv om det tillagas med äcklet på, men nej nej nej, super vidrigt..På en vanlig kotlett, så kan jag väl äta lika mkt som en femkrona..Filé är min grej...Annars håller jag mig mer än gärna till ofarliga grönsaker!


När jag lika är inne på mat, så älskar jag mjölk och kan inte leva utan fil, choklad mjölk smakar bäst om det dricks med sugrör.

Vatten i alla former är också en favvo, nästan all dryck blir mkt mkt bättre med is:) Sen är ju ett kallt glas vatten oslagbart.


Vill absolut inte vara utan mina djur, speciellt Legenden, min ögonsten..Har nästan alltid roligt med honom, och han är min bästa vän, sen att han inte hoppar högst med bäst teknik eller har ett underbart steg skiter jag i, i  mina ögon skiner han som solen nästan jämt:)

Hubbe, katterna och Ellen, och givet min systers hästar som står här på gården, Räser och Zingo....

       

Tycker om att vara ute, och mår som allra bäst om jag får vara ute så mkt som möjligt, speciellt på våren och hösten, som är min favorit årstid, aldrig är det så vackert ute som då, med alla färger, och frisk luft...


Kan inte leva utan musik. Lyssnar nästan jämt på musik och den största tradegin är att min Ipod gått sönder, jag har haft den i typ mindre än ett år, så mkt använder jag den..Måste lämna in den så jag kan återgå till det normala..


Ser gärna på film, och läser gärna böcker, har väldigt lätt för att drömma mig iväg och försvinna från verkligheten för en stund, vilket är rätt så skönt ibland.

Har enormt lätt för att gråta, kan gråta för nästan vad som helst, såg en dokumentär om orangutanger  och började gråta.. Nja känsligt då djur och barn far illa....


Tycker att man ska leva efter den gyllene regeln.-Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Givet är man ju bara människa och beter sig  dumt ibland, men respektera andra, det är viktigt.Även om det blir fel ibland.

Man ska kunna vara sig själv och det ska duga, livet är för kort för att försöka vara ngn annan.Sen att alla inte går ihop, ja, det är ju naturligt.


Älskar att träna, både med Lego och själv, mår aldrig så bra som när jag tränar. Det bästa som finns förutom Fredrik då såklart..


Har inget emot att vara själv, men älskar min familj och mina vänner.

Men är som sagt gärna själv, underbart ibland och mkt underskattat.

        

      

Får lätt ångest, MKT lätt och har lite svårt att hantera det ibland.Men jobbar på det, sen är det mkt knäppa saker som tar energi.Sånt som egentligen inte borde ta energi av en men , man lär så länge man lever..Jag har ju huvudrollen i min film, och ressigerar den, så skyll dig själv:)


Har gift mig med min livs kärlek, vilket jag tycker är helt fantastiskt.Hoppas att alla får känna det, den absolut underbara känslan...Kärlek på riktigt alltså.Självklart är jag ju en riktig romantiker, och rosa och fånig, men tycker det är viktigt.Gör livet värt att leva.Så hoppas ingen behöver leva utan den.

Love  

       

Tar jag en Rollo, måste jag oftast ta en till.Eller en dumle, ja en till...Bäst att låta bli helt då?



Ja, detta är lite om mig..Nu ska jag sparka igång dagen, med att rida, sen vette tusan, kanske gymmet.inga tider att passa idag..Skönt  


Bra dag till alla...Lev och må....



Av Emma Rehnman Astergren - 5 april 2010 10:57

      

Ja, det vill jag ha, är så less på slask och snö.. Men igår var ju en fantastiskt solig dag, absolut härligt..Men inget slår ju sommaren såklart!


Legend har ett stort sår under hakan typ, vet inte vad han kan ha gjort sig illa på, men får rida utan nosgrimma antar jag..Stackarn..

Hubbe fick sin lya rengjord och bytt vatten på igår, sen åt vi middag hos mamma och Lars.Jätte gott:)


Nu frulle efter en härlig sovmorgon, sen gymmet...

Av Emma Rehnman Astergren - 2 april 2010 10:20

Detta slask... Och ingen sol, än så länge iallafall.. Allt, precis allt blir skitigt när man är ute, Legend ser konstant ut som ett grustag..Och han är gul och brukar inte se så skitig ut.  Rummet uppe blev kanonfint, både snedtak och en massa mönsterpassning, så blev väl inte som om Martin Timell hade gjort det, men fint blev det..


Träningsvärk.se     Japp underbart,gick så in i h-vete lätt första halvtimmen, på löpbandet.Men senare på crosstrainern gick det desto tyngre, men hade satt standarden på tempot och var bara att bita ihop...BITA IHOP...  . Härligt sen iallafall.


Legend är helpigg och har nog vårkänslor a la carte..men bara att rida på antar jag....  



Glad påsk till er alla:)    

Ovido - Quiz & Flashcards