stallmalmby

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Emma Rehnman Astergren - 4 januari 2010 14:39

Hjälp, nu var det länge sen jag skrev.. Har ju hänt lite sen sist.. En underbar jul, ett helt nytt år..Julen flyt på härligt, vi hade det jättebra, fick många fina julklappar:) Tack alla:)

Sen har vi ju firat nyår..Med Nicke och Matilda..Uppe på middigsberget med ett gäng kändisar..Hade verkligen sååå kul, länge sen jag haft så roligt:) God mat och trevligt sällskap, kan det bli bättre, tror inte det;) Kvällen var en succe, och året kunde inte börjat bättre!

Dock blev det lite sämre senare då vi kom hem till verkligheten, skulle i förrgår ut och rida, tog in Lego och tre av hans ben var som stockar, SVÄLLDA är bara förnamnet.... Över 40 graders feber..Suck.. Oro är ju mitt andra namn, så höll ju givet på att dö innan veterinären kom... Virusarterit mest troligt, smittamt och nu väntar ett par veckors vila.....Isolerat stallet i minst två till fyra veckor.... Han var feberfri igår,men fick för säkerhetsskull stå inne.Men imorse äntligen ut i hagen för Legobiten..... Benen fortfarande svullna, men på bättringsvägen, får se nu om han frisknar till, eller om febern återkommer...  Får helt enkelt återkomma om detta, har aldrig hört talas om denna sjukdom, och vet absolut inte vart och när han har blivit smittad! Så alla mina vänner med hästar, ta tempen nån gång och kolla så inte era hästar också är sjuka... Hoppas inte det......



En ny dator har det blivit också, en bärbar, vilket lyft:) Har varit ute i stallet nästan hela förmiddagen, pysslat på, med Tiger och Legend, är man sjuk måste man ju få lite extra omvårdnad..Eller hur:) Hubbe har fått smak på det goda livet idag, han fick räkor för första gången, haha han blev helt galen och pulade munnen full...hahaha Äter ju inte räkor själv, har därför det inte hemme så ofta, men nu har jag köpt en påse, så nu får han det lite oftare hoppas jag!!!



God fortsättning till er alla!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards