stallmalmby

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Emma Rehnman Astergren - 11 januari 2010 20:53

....häst!!!



Kanske ska börja fån början, har ju vart hos frissan idag, blev skitbra och jag känner mig lite fräschare.. Har en jättemysig frisör på Headline, hon är kanon och jättegullig!Fick i julklapp av Fredrik och av Pappas sambo Christin, pengar att klippa mig för:) Men jag säger bara...Tacka vet jag alvedon, denna dag hade aldrig gått utan den! Är ju JÄTTE förkyld tyvärr.....


Kom hem efter en snabb visit hos Miggo och Comet´n, kul att se dom båda, var ett tag sen nu.. Hur som helst lagade mat, laxfilé i ugn med Västerbottensost, cocktailtomat och lite grädde, helt ok faktiskt..Jag är ju ingen fisk älskare direkt men fisk ska ju vara bra mat, så bara att tugga i sig då och då...


Har ju längtat efter att rida nu ett bra tag, och Legobiten är ju frisk, så ikväll kunde jag inte låta bli.... Han gnäggade brummande då jag kom med sadeln, kröp gapande in i tränset och var mkt otålig då jag skulle ta på mig hjälmen, stå stilla vad är det??

Var bara ute i ca 20 min, orkade inget mer, denna feber..Men underbara pålle, skritt i ca hälften sen ballade det ur..Trav med höga benlyft, frenetiskt tuggandes på bettet med en super krökt nacke, hoppandes från sida till sida på vägen...Herregud, nu vill han arbeta...Han är för rolig.... Fick honom att skrittta till slut igen... Hahaha  ja, vad säger man!!

Och ingen kan då klaga på att vi inte syns på vägen!!! Ett ländtäcke som även går fram på bogen med reflexer, fick det av Mamma i julklapp, min knallgula overall a lá Blåklåder som jag fick av Lars, reflexer på ben och träns och min killer pannlampa som lyser bättre än hel ljuset på våran V70! Vi är inte snyggast i byn, men vem bryr sig om det;)!


Blir skritt denna vecka , kan ju ändå inte åka någonstans med honom på ett par veckor än, pga ev smitta... Känns piss, är taggad för träning och dödligt hoppsugen, men blir väl att åka in på Torsdag och kolla lite på Erikträningarna, bara för att göra det lite värre.........:)


Av Emma Rehnman Astergren - 11 januari 2010 08:15

Herregud så förkyld jag blivit.. Helt otroligt.. Är så jäkla besviken..Har fått ställa in träningen med Susanne, inte kul..Sen blev det ingen ridning för egen del igår heller..Hade sett fram emot att få bara sitta på Lego, skritta en sväng, men låg som klubbad... Dessutom för att strö lite extra salt i såren, så var det strålande igår, sol och 5-. Kul!!


Efter detta har jag varit sjuk färdigt har jag bestämt!!!!!!!!!!!!!!!


Har ju bokat en tid hos frissan idag, som jag sett fram emot i typ en månad, tänker fara, så är det bara.Ser ut som en skata på huvet, och älskar att vara hos frisören, jag får sitta och snora där, men får skippa nåt smink, rinner bara ur ögonen ändå.....

Ja herregud, tur man har mamma, Agnes och Lars, som hjälpte mig ännu en gång med stallet:) Tusen tack! Ni är bäst:)

Ovido - Quiz & Flashcards