stallmalmby

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Emma Rehnman Astergren - 19 januari 2010 16:42

Har idag tränat i två timmar, var tvungen att pröva FAT BURN på cykeln...Satan va jobbigt, Fredrik körde den igår och jag tänkte va fan, ja ska då inte va sämre....Kom fram efteråt dock att han bara körde en kvart, och jag en halvtimme....Så fruktansvärt jobbigt det var, men skönt efteråt... Körde sen det vanliga programmet....


 Ridit Legobiten också och är kanonnöjd med honom idag, han har ju vart lite väl het och spänd på sistone, och målet idag var avspänd och lägre i formen...Efter 50 halvhalter ides jag inte räkna längre, och till slut slappnade han av och kom ned i formen, tog förhållningarna utan att trippa på stället, och hitta på nåt eget, galopp/stuts...Han kändes superfin, och kändes som en miljon att rida...Nu ska jag damma av dressyrsadeln till imorgon, har inte använt den på alldeles för länge....Hmmmm varför undrar jag....

Har lagt upp en plan nu igen,  jag har fått planera om lite eftersom han blev sjuk... Men känns som vi är på väg tillbaka, och jag tänker satsa mkt på dressyr, + att jag ska bli lite mer vältränad, kan ju inte va kul att ha barbapappa på ryggen... Ne det blir det ändring på nu, och ser fram emot säsongen..Längtar ihjäl mig till ridhuset och HOPPA.. Men får vänta ett tag till, vill INTE smitta nån annan stackars häst.....


Mamma, den bästa, fyller år imorgon, och jag har med hjälp av en mkt klurig vän kommit på en skit frän och otroligt oväntad present!! Hoppas hon ska bli glad, blir middag där imorgon!


Ikväll blir det lugnt, morots soppa till middag,(vet att det låter hemskt, men den är skitgod!! Till och med Fredrik älskar den) Och sen en tv kväll, en romantisk rulle går kl 21 på trean, blir nog att sova till den tror jag!!!


Ovido - Quiz & Flashcards