stallmalmby

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 26 maj 2009 15:03

Spådommar? Vad tros om det.. Ska i ärlighetens namn säga att jag med dom erfarenheter jag har av det tror på dom... har blivit spådd x antal gånger, och VARJE gång har det stämt till punkt och pricka!! Även när ngn har spått/pratat med djuren och hästarna!! Creeepy! 

Kanske är det fånigt, men varför inte? Har man ngt att förlora på det, tycker inte jag. Ofta handlar det om ens egen känsla, magkänslan. Man ska nog lita mer på den... Om man tar sig tid att lyssna ordentligt på tex sin häst så kan man få veta mer än vad man tror... Min magkänsla ang helgen tex.... Men som sagt, kan ju vara ute och cykla helt och hållet. men om en helt okänd människa som varken vet vem du är eller vad du syftar på i en luddig fråga, sätter huvet på spiken och talar om för en vad som hänt(och skall hända)och varför, då kan jag inte mer än att börja fundera starkt på om det stämmer! Intressant tycker jag och lite läbbigt:) Goosebumps on the arm!Visst Pernilla:):):) Behöver som sagt ännu en gång inte vara så, men jösses vad man sätter ingång tankarna! Creepy very creepy:)

Ja ja, nog om det, tycker bara att det är kul, och fränt! Alla får ju tycka som man vill i frågan om sånna saker, men men.. Ingen kan ju veta säkert, det är nog det som är mest fachinerande!

Idag är det halv regningt, och jag har legat i trädgården och rensat ogräs, ett nyfunnet intresse, trädgård alltså, inte ogräs*asg*! Städat och tvättat, pyssel på hög nivå.. Hade tänkt mig ut i stallet och ge det en omgång sen, men får se om jag hinner idag, annars blir det i morgon.

legend är som vanligt och blir en skritt tur idag, Amigo den räkan har dragit av sig en framsko:( och hittar inte igen den i hagen...Men kanske kan jag dra in honom till Vännäs och be hovis slå fast en där.. Och passa på att rida lite... Ska ringa och kolla läget om det går att lösa så..


Igår blev det en dag i spenderarens tecken.. Vi har bokat en resa!!!!!!!!!!! En bröllopsresa.. Till Turkiet drar vi den 10 Juni. Ett femstjärnigt hotell med egen villa med havsutsikt... Lät inte som kattskit direkt!! Haha!!

Tyvärr så missar jag både en hopptävling hemma i Vännäs och sista omg div 3 dressyr.. Crap big crap.. men va fan man gifter sig en gång, tävlingar finns det gott om!!! Det hjälps inte helt enkelt!!!! jag är flygrädd och kommer att måsta dricka alkohol under resans gång.... Ja det stämmer, har flugit mycket, men tycker att det är läbbigt.. Huvva.. men men, sol bad värme osv lockar mer!!!

Nu ska jag städa vidare och sen blir det väl nån liten ridtur fram emot kvällskvisten,men ikväll är det the mentalist som jag inte vill missa.... Nio bänkar jag mig framför tv´n.... 



Ovido - Quiz & Flashcards