stallmalmby

Alla inlägg under maj 2010

Av Emma Rehnman Astergren - 19 maj 2010 21:54

Döden betyder ingenting

Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum
...
Jag är jag och du är du
...
Allt det vi var för varandra det är vi fortfarande

Nämn mig vid mitt vanliga, familjära namn

Tala till mig på samma sätt som du alltid brukade

Ändra inte ditt tonfall
Håll sorgen borta från din röst

Skratta tillsammans med mig som vi alltid brukade skratta åt vardagens småting

Var med mig, le med mig, tänk på mig, bed för mig

Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag

Livet betyder detsamma
Ingenting har skett som förändrar det

Livet går vidare för att det måste gå vidare

Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap

Varför skulle du sluta att tänka på mig,
För att du inte längre kan se mig?

Jag väntar på dig för en kort stund

Alldeles i närheten
Allt är bra

-Henry Scott-Holland

  

 

Jag är inte nedstämd alls, är väldigt lycklig, har haft en kanondag i Långsele med Sandra och Mirago..:)

Drömde dock en väldigt verklig dröm i natt..Om min mormor..

Mormor och jag stod varandra mkt nära, och drömde att jag träffade henne igen, vilket var helt underbart.Såå verkligt.. Denna dikt tyckte jag var så fin och passar så bra in på oss alla som har någon i himlen att sakna..

Vet inte hur det är för er, men är lite kluven ang döden, ibland är jag livrädd, och ibland känns det som om äntligen får man vila..Och den är ju oundviklig, den kommer till oss alla, på ett eller annat sätt.Men aldrig lägligt.

 

Ägna en extra tanke på dom som inte längre finns med oss, alla har vi någon!!

Av Emma Rehnman Astergren - 19 maj 2010 10:50

Hubbe växer så att det knakar, inte för att han är speciellt stor, fortfarande liten.Men dessa räkor....Han har fått smak på livets goda, och kan inte få nog helt enkelt.Han blir sjövild så fort man kommer och öppnar akvariet.RÄKOR

Hur söt som helst!


Igår var det en dag i Vännäs tillsammans med Pernilla:) Middag(Tack förövrigt) och sen kollade jag på då hon tränade dressyr för kerstin med Cerio, jäklar vad han är fin, och blir finare och finare för varje dag som går!!!


Idag blir det en dag i grannbyn för mig och Legomannen, mot Långsele och Sandra och Mirago.

Sandra är Fredriks kusin, sen hade vi hästarna i samma stall då jag bodde i Lycksele.Så vi red ihop i princip varje dag:)Mirago är ett  glatt kallblod som har en härlig aptit på livet:) Kommer speciellt ihåg att han mer än gärna åt både tomat och apelsin om tillfälle gavs!!??? En kanonmysig pålle iallafall.

Dom har iallafall flyttat till Långsele, och det är inte alls långt dit härifrån, ett par mil bara, så vi åker dit och hälsar på idag!!


Taggar tävling till helgen, och hoppas hoppas att det inte blir allt för varmt...men uppehåll iallafall!!

Hoppas alla får en bra dag!!!  

Av Emma Rehnman Astergren - 16 maj 2010 22:22

Plommon är ju för vansinnigt gott, eller hur?? Har köpt ett gäng på affärn, gula, och dom är ju himmelskt goda helt enkelt!Dock gillar jag inte kärnan i mitten, äckel..


Hur som helst har ju värmen kommit med stormsteg, 20+ och stekande sol hela helgen, varvat med varmt regn och åska. I like!


I Fredags packade jag och Fredddy boy picknick korgen och begav oss upp på Gaffelberget med Ellen för en middag ute, var hur underbart som helst, allt smakar bättre ute, så är det bara! Fredrik fick (eller vi båda tillsammans) en kanonfin korg av mamma när han fyllde år.Den blir nog väl använd!

Gårdagen bestod av ponnytävlingar på Norris.Finns verkligen helt fantastiska ponnyer, och små duktiga ryttare, gick väldigt bra för tjejerna från Vindeln, Grattis till er alla:)

Sen vann Matildas lillasyster Antonia två klasser och var nog placerad i nån fler:) Grattis!!


På kvällen bjöds det på en härlig middag hos min kära storasyster som fyllde 33, eller hur va det nu?? Var det 22??:=) Trevligt iallafall.


Idag har det vart en lugn dag, med ridning, och Lego blev helt dyng sur i svett, herregud om han kunde tagga ned ibland, sen blir det ju inte bättre av att det var tryckande värme ute heller..Hoppade nått skutt på dom nya hinderna jag byggt på åkern.Mkt uppskattat om vi säger så! Tog två stockar av ned kapade stora björkar och byggde "hinderstöd" på sidorna, och en björkslana på det, med granris emellan.Blev riktigt bra faktiskt! Så två nya hinder på åkerkanten har det blivit.


Sen bjöd vi in oss hos mamma och Lars på  middag, igen..Var mkt gott och trevligt sällskap!! TACK.

Nu tv ett tag, sen sängen!

Av Emma Rehnman Astergren - 16 maj 2010 21:19

Här är lite bilder från tävlingarna förra Söndagen.Alla är tagna av Malin Björkén! Tack för att jag fick använda dom!!                 

Av Emma Rehnman Astergren - 13 maj 2010 14:33

Igår blev det grillat i goda vänners sällskap.Pernilla kom förbi hips vips och en hel massa surr om allt och ingenting.Mycket trevligt!!!

  


Red på åkern en stund, och kände mig grymt omotiverad, dock dök lillasyran upp, på Räser i grimma och grimskaft, och flög över åkrarna och över vårat lilla terräng hinder, jag höll på att skratta ihjäl mig rent ut sagt..Vilken underhållning!! Agnes, lillasyrran med inga hämnigar!!!!!!!!!Räser är verkligen en VÄLDIGT snäll pålle med fyra hovar på jorden!!!


På Lördag fyller Jenny år, 33 bast!




Så blir att fara till Mosjö på middag, men firandet börjar redan ikväll med middag hos mamma,Lars och Agnes!  

Fredrik är och hämtar hö, och jag surar över att våran kamera är borta, IGEN.Har en stark föraning om att det är jag som är boven i dramat.Vad är det med mig och denna kamera??? Inte första gången den är borta om vi säger så..


Surrade en stund med min kusin, Sofia.Både hon och hennes kille kommer till midsommar hit och hälsar på, ska bli riktigt kul.Dom bor i Piteå, så vi träffs inte allt för ofta, tyvärr!

Åkte inlines på gymmet igår, och sprang intervaller på löpbandet en halvtimme, och hade hoppats på en hel drös med energi idag, men känner mig seg och omotiverad.Vil göra en massa, men inget blir gjort!Underliga känsla!        

Har vart med Ellen på åkern en stund och kastat pinne,roligare än så blir det inte idag tror jag!!!

Av Emma Rehnman Astergren - 12 maj 2010 10:51

     Ja det är jag...Älskar kroppslotioner, hår produkter osv..Tror jag har det efter min kära mamma, hon är likadan.

Lukta gott ska det också givetvis.Problemet är att vi har en minimal toa, så allt ryms inte riktigt, så körde en rensning igår.Värkte i hjärtat av att behöva slänga vissa saker.Som jag inte använt på 100 år typ..Men ändå...


Idag skiner solen och det är rätt så varmt ute, sköööönt!! Är på väg ut och träna, sen blir det en ridtur med Lego mannen ner till sjön tror jag, isen har farit, så måste ned och blöta tassarna lite!!!

Hoppas alla får en bra dag!

  

Av Emma Rehnman Astergren - 11 maj 2010 09:57

Japp, då var helgen avklarad, i tävlings tecken..

Fint väder hela Lördagen, och fina ritter av många kompisar:)

Söndagen var väl oxå ok väder, men inte lika varmt och soligt som Lördan, vilket är lika bra, då Lego gärna svettas så in i bänken....

Hur som helst blev det en andra plats i första klassen en 0,95 bed A:1a, han kändes förvånansvärt sansad i grunden, dock spänd, men helt ok! Hade två tyglar på gaget, vilket var en höjdare, blir lite mer stabilt då, och han verkade trivas riktigt bra med det.

Andra klassen en 1,05, kändes han kanon i grunden, och blir mer och mer taggad ju fler hinder vi hoppade så två nedslag i omhoppningen, bla på första, och tog det lite lugnt efter det, så ingen kanontid heller, men är verkligen super nöjd.Och hade så vansinnigt roligt!Klassen vanns av ett hemma ekipage, Grattis Carro och Diza!!!  


Hoppas på lite bilder såsmåningom, men får återkomma med det.

Mitt i alltihopa, så kom Fredrik dit, jag blev så förvånad, hade inte väntat mig det...Han är ju bara bäst min älskling!

Så nu har jag anmält oss till Hippo som är näst nästa helg, cant wait..!!


Nu måste jag äta frukost, känner mig helt borta i bäret, och kan inte skriva känns det som... Sen blir det att rida, sen gymmet kanske... Vi får se!

Av Emma Rehnman Astergren - 8 maj 2010 21:14

Ja, imorgon är det dags för tävling ingen,hopp denna gång.Är lite pirrig faktiskt.Men känns kul, hör ju till att vara lite nervös, brukar släppa då man kommit upp på pållen.Hoppas nu att Lego håller sig lugn, och inte tappar fattningen som på dressyren förra helgen.Har inga större förhoppningar inför imorgon utan blir bara kul att få tävla ingen!!   

Ovido - Quiz & Flashcards