stallmalmby

Alla inlägg under maj 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 10 maj 2009 12:26

Puh.. Hemma efter en lååååång resa hem ifrån Skellefteå, helt otroligt hur dålig en väg kan vara.. Det är tamme den skamligt! Herregud,Jag tycker lite synd om Legenden, men han stod som ett ljus, nästan hela vägen!!

Hur som helst har helgen varit väldigt lyckad, en tredjeplacering i första klassen och en fjärde i den andra, efter en underlig omhoppning... Fick en jättebra sväng till första hindret i omhoppningen, och susade på till nästa, så speakern säger -Avbryt!!?? Ehh?? Jag fatta ingenting! men då hade hinder nr nio, andra i omhoppningen blåst omkull!!! Kan säga att jag kom av mig lite, och inte så lite heller!!! Så omhoppningen blev inte riktigt som jag tänkt mig, men är ju självklart jättenöjd! Speciellt eftersom det var många Vännäs ekipage som var placerade:) Sååå himla kul!!!!

Hoppade en klass på Lördagen, och hade då ett nedslag i grunden, men Legenden kändes som en miljon att rida och är sååå vansinnigt nöjd med honom, så ett nedslag hit eller dit var då skit samma!!

Pernilla och jag sov på anläggningen i en teorisal och som vanligt så surrade vi rätt så länge så mkt sömn blev det då inte av, men inget stoppade Pernilla och Grynet i 110 och 120, en vinst och en fjärdeplats!!! Grynet hoppade fantastiskt och Pernilla red som vanligt skit bra!! Jag är såå hilma glad för deras skull. Är nyfiken på hur det gått idag, ringde för en stund sen, men hon rider nog nu, så jag får återkomma!!!

Magen känns ändå lite bättre, men inte 100 än, men kunde då äta lite mer matigt under helgen, lite pasta, fast grundade ju såklart med yougurt osv... Härlig helg, men många duktiga hästar och ryttare, längtar till nästa tävling!!! Seg dag idag, och längtar till Fredrik kommer hem..... Känns alltid så ensamt utan honom... Lina, hans syster fyllde år igår, och hade festligheter i Lycksele, kom hem sent och mådde inte så bra igårkväll så jag blev hemma.Känns trist, hade gärna vart där och uppvaktat henne, mer än gärna..Hoppas dom har haft det trevligt allihopa:) Har sovit i hundra år och då känner man sig nästan bakis..... Blir ut en sväng med Amigisen och Agnes idag.. Annars ganska lungt tror jag nog.... Mcloeds kanske:):):):)

Av Emma Rehnman Astergren - 7 maj 2009 15:44

Japp. Nu bär det iväg.. Tävling Fredag/Lördag i Skellefteå..Hopptävlingar och många Vännäs ekipage åker..Hoppas det går bra för alla!! 

Drar iväg ikväll till Norrmalm för att rida lite där med min crazy pålle..Åker därifrån imorgonbitti till Skellefteå!

Har absolut inga förhoppnignar alls, då jag verkligen inte känner mig 100% och Legenden har kännts lite halv knäpp av vårkänslor!! Men jag samlar mina krafter och gör mitt bästa..Mer än så kan jag inte göra!!

Packat, och grejat lite, och känner mig mer redo, har haft en seg morgon med inte så nöjd mage!

Ne, Simon den lilla räkan har åkt till Turkiet!!!! Och Pernilla den stackaren har åkt på magsjuka! Visst är livet orättvist ibland?:) Men inget stoppar the fantastic four(jag,Legend,Pernilla och Grynet) Skellefteå, Here we come.....

Gud giv mig styrka!! Ha hahaha..... 

Av Emma Rehnman Astergren - 5 maj 2009 12:20

Nu börjar detta vara uttjatat,, min jäkla mage!!! Nu är jag duktigt less.Både jag Fredrik ,mamma ,Lars och Agnes är dåliga..Vad är detta?

Ibland undrar jag över livet.. Vad är egentligen meningen? jag menar, man kämpar sig fram, jobb, pengar problem, vänner kommer och går, hästarna, ja dessa hästar.. Dom ger en sååå otroligt mkt glädje, men också mycket oro.. (i mitt fall, mkt oro, som oftast är obefogad) Men det är ju givetvis värt alla sömnlösa nätter, all oro, nervositet och stress..pga att dom alltid finns där, som 600 kilo vän som bara väntar på en varje morgon och kväll. Inget krångel utan alltid glada att se en!! *ler*....

Sen har jag haft tur.. Kärlek.. Jag är helt såld på den... Och har verkligen hittad den, den riktiga kärleken, the love of my life, Fredrik.. 

Jag skulle inte byta en dag med ngn annan, inte byta ut nåt alls..Förutom att det skulle va nice att vara ekonomiskt oberoende:)


Legend har extrema vårkänslor, är lite nervös över helgens övningar, hopptävling i Skellefteå, har ju bara hunnit hoppa en gång ute än så länge, på erikträningen, och då var han ju helt vild... Minst sagt.. han älskar att hoppa, och det är jag jätteglad för, men va fan, han blir inte lätt alltså:)

Hade tänkt dra med mig honom till Vindeln imorgon och hoppa lite, men fredrik ska byta däck på bilen så jag har bestämt mig för att hoppa hemma, har ju hur mkt hinder som helst, och åkern har ju torkat bra, så så får det bli!!!

Nu ska jag samla mina få krafter som jag har och fara ut å rida.. Fil är det enda som går att äta just nu så kroppen känns som lite halv dö faktiskt....Jo glass funkar också rätt så bra faktiskt, Thank God:)Men thats it, sen tar det stopp!!




Att leva är inte allt, solsken, frihet och en liten blomma måste man ha!!! :) 



Av Emma Rehnman Astergren - 4 maj 2009 10:47

Alltså, världens värsta munsår!!! Det har jag!! Jag ser ut som en anka, har både på ovansidan läppen och på underläppen, kan tammeden inte stänga munnen:(

Kan typ inte prata ordentligt heller.... Herregud!!!

Sen börjar denna mage att gå överstyr, kräktes igår och inatt igen ett par gånger..Mår inge vidare nu heller....Och som sagt toppat med det mest gigantiska munsåret ever, kan jag väl säga, crap!

Ja, annars är väl allt som vanligt, måste verkligen städa idag.. Verkligen!!! Så det står på agendan, Skitkul!!!!! 

Av Emma Rehnman Astergren - 3 maj 2009 12:23

Nja... Vad säger man om vädret..Underbart, men mina tankar går till Mosjö och Jenny... Livet känns så himla orättvist ibland.... Vila i frid Blondie....


Var på 50 års kalas igår, men åkte hem tidigare än Fredrik, magen är fortfarande inte 100% plus att hästarna skulle in..

Amigo har vårkänslor och är dö lajbans att rida... Åkrarna har tinat fram ordentligt och i princip torkat. Agnes,Räser jag och Amigo var ute häromdan och kollade läget.Jag byggde förra året ett hinder av timmerbitar, ett "naturhinder" så att säga på sidan av åkern, och det hindret har verkligen vart livsfarligt enligt Amigo..:) Inte speciellt högt kanske 70-80 cm.

Hur som helst tänkte vi att nu skulle det invigas för året och hoppas över, -Rid före du då, sa jag till Agnes, för Räser har ju hoppat det miljoner ggr.. Sagt och gjort, bara det att Räser pallnitade och for åt sidan som ett skott, men red på med lilla grå som hoppade tre meter över..Skämtar inte!! Höll tamme den på att åka i backen, dessutom var det så kul så han hade tänkt bocka lite efter..Men klarade upp det hela tillslut:) 

Tog det en gång till, denna gång med Amigo först, bjöd han på rejält men hoppade "bara" ca 2 meter över och mer "normalt" hopp:) Lilla gubben tyckte det var skitkul:)

Legend fick sig en vilodag igår och Amigo och jag skrittade in i byn, massor av farliga saker, men han är härlig, går alltid fram ändå !!

Nu ska jag ut i solen och rida, pyssla i stallet en stund..... 

Har beställt en av mina favvo serier från cdon, Mcleods Döttrar, både första och andra säsongen, blir helt besatt!! Men passat ganska bra emellanåt, då varken jag eller Fredrik är friska alls än, denna jäkla mage!! Hur som helst är det en supermysig serie från Australien, så hoppas på att kanke dra igenom några fler avsnitt ikväll!!! Chaio!!! 

Av Emma Rehnman Astergren - 1 maj 2009 15:28

Denna dag är sorgens dag... Jenny min syster har varit tvungen att ta bort lilla fina underbara Blondie..... Jag har inget att säga för hittar inga ord......Så jävla orättvist......


Har hoppat för Erik i dagarna två.. Igår hoppade vi ute, och Legend var helt crazy och inge kul alls, han tyckte ju det såklart, men het är bara förnamnet...

Och idag hoppade vi inne pga att det var dressyrtävlingar ute, han gick jätte fint...

Har ingen större lust att skriva...Huvva vad livet är piss ibland.....

Bilderna är tagna av min syster Jenny...... 

Ovido - Quiz & Flashcards