stallmalmby

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Emma Rehnman Astergren - 2 april 2009 10:00

En underbar dag igår.... Solen lyste och det droppade tö ifrån taken..Legend och jag passade på att fara på en långtur och drog iväg uppför "holmgrensväg" en liten grusväg som faktiskt har rätt så bra underlag fortfarande, sen är det lagom uppför hela vägen, typ hur långt som helst. Så det blev lite galopparbete, tammeden jobbigt för oss båda. Längesen jag stod i lätt sits så länge! Gjorde dock en miss och lindade benen... Suck.. Skitigt blev det... Tur att det finns tvättmaskin:)

En kompis ifrån byn kom förbi på besök igår, Rebecka. Jättetrevligt, hon skriver barnböcker, och hör och häpna, Amigo ska få bli en karaktär i en kommande bok:)Ha ha vad mysigt. Det passar honom som handen i hansken.. Han är verkligen en stor personlighet, helt underbart snäll men full av bus, livet leker och han är alltid glad. En bästa vän  helt enkelt...Är så glad att jag köpte just honom, vet egentligen inte jag valde som jag gjorde, fick mycket bilder på kanonfina hästar, men bestämde mig direkt... Han var jättefin på bilderna, men vet ändå inte varför... Finns en mening med allt.. Så var det när jag köpte Legend också.. Fick en film på honom, där han, lets face it, inte såg mycket ut för världen.. Fin var han ju givet.. Men det var något annat som gjorde att jag bara skulle ha honom.. Och den magkänslan ska jag lita på tydligen... Jag kan inte tänka mig att vara utan någon utav dom.. Mina darlings.. Närmest hjärte!!

Senare på kvällen smörjde jag upp lite grejor, välbehövligt.. Hann inte färdigt, en läderstövel kvar, får göra det idag. Amigo skulle ju motioneras, jag och Agnes följdes ut en sväng. In mot byn, och Amigo är lustig. Han är som den där hunden i filmen "Livet från ljusa sidan" tror jag den heter, med Jack Nicolson. Hunden(Verdell) går inte på sprickor och dylikt på vägen.. Det gör inte Amigo heller... Jag och syrran höll på att dö av skratt.. Ja vad säger man...Lilla gubben....

Blev bråttom sen efter ridturen, ville ju inte missa Greys Anatomy, det var på håret denna gång!!! 

Fick mitt Folksam schabrak igår.. Jättefint:) har varit(och är) med i Folksam riders cup via Hippson, gick kanon ifjol, och ser fram emot att tävlingarna kör igång, anmälde mig igår till den första. Dressyr i Skellefteå, pga laget jag åker dit.. Det blir kul, men det svider att jag missar en hopptävling...*ahhh* men skit samma, tävla hinner jag nog göra i hoppning, dessutom är det skit kul att rida i lag, vi hade kanonkul förra året!!!!!

Tittade ut igenom fönstret imorse, det SNÖAR.. Åååå.. Blir att smörja vidare idag, och måste städa sadelkammaren.. Sen är det dressyrträning ikväll för Kerstin Tell.. Blir nyttigt!!! 



Ovido - Quiz & Flashcards