stallmalmby

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 7 augusti 2012 20:56

Livet har nu återgått till det mer normala.Mer inrutade dagar, med tider att passa och lite mer måsten.

Regn och rusk hela dagen, men gör inget längre då man lix jobbar.Har målat i princip hela dagen på jobbet då vi som jag skrivit tidigare håller på att fräscha upp lite! Blir nog fint hoppas jag i slutändan.

Annars har det inte hänt allt för mycket, allt är ju som förr..Nästan...


Det är numer bara jag, alldeles ensam ute i stallet.Ingen lillasyster som man kan surra med eller som stökar ner;)nej, bara jag och djuren..Och tur är väl det, att man har dom.Hur jäkla ensamt skulle det annars bli? Lego, jag, Dante och Zingo..Dom tre vännerna och jag helt enkelt, som det där barn programmet som gick på tv för ett par år sen, Dom tre vännerna och Jerry! Sen har vi ju katterna, alla fyra som jämt kutar runt bena!

Ibland känns det skit trist men mestadels av tiden så går det bra, dock saknar jag ngn att rida med då och då...


Mockat och stökat i vanlig ording, och sen råkade Zingo komma lös lite, som tur är så händer det inget mer än att han äter lite för att sen gå in i stallet.

      

   

Dante och Morris myser.




Legenden var väldigt pigg idag av ngn anledning. Hade tänkt mig ut och klättra, och nästan framme vid superbacken börjar det spöregna igen..Lädertyglar och en häst som vill bocka i rejäl nedförsbacke är inge kul.Han fick gå upp och ner en gång extra, med den energin...


 

Kom på då jag satt mig upp och ridit en bra bit att jag fortfarande har kvar gummistövlarna och glömt att byta till ridskorna.Härlig färg att rida i:)!


Har problem med mina vader efter ett träningspass för några dagar sen, promenaden igår gjorde susen, men har jag suttit still en stund känns det som om dom ska gå av då jag reser mig.Kort och stel...Hittar inte mitt dunderliniment heller..Tur man är så ordningsam....


Nu Os som vanligt i väntan på att hovis ska komma...Hoppas det blir idag då det verkligen är dags!!

//E

Ovido - Quiz & Flashcards