stallmalmby

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 3 oktober 2012 21:41

...uppdatering nu på ett tag.Har helt enkelt inte haft tid eller lust att skriva ngt.Nu har jag denna blogg enbart för min egen skull(givetvis) Har haft den i ett par år nu, och det är riktigt kul att gå tillbaka då och då och kolla vad som hänt, både roliga och dåliga minnen:)


Då kan jag ju genast fylla på med vad som kommer att bli ett sämre minne med tiden.

En av anledningarna till min dåliga uppdatering är att det hänt en hel massa under denna helg och dagar.

Min mamma och hennes man ska skiljas. Jätte tråkigt.

Dom har varit gifta i ett år mer än jag och Fredrik och ska nu gå skilda vägar.

Tycker att det är varje människas rätt att välja hur man vill leva sitt liv, man ressigerar ju sin egen"film" dvs livet. Och ingen annan kan ju ändra på din situation än du själv.  Du har huvudrollen i din film och väljer vilka du vill ha som huvudrollsinnehavare tillsammans med dig, du väljer även övriga biroller, sen kommer det ibland in huvudrollsinnehavare och biroller, som lika fort kan välja en annan "story" på sin film....

Med det sagt kan man ju bli bortvald från ngn annas liv. På olika sätt, bättre eller sämre. I detta fallet var det väl just det som var det konstigaste. Hur det hela gick till..... Tillvägagångs sättet var väl mot det sämre hållet....Milt uttryckt......Men valet vad man gör med sitt liv, det kan man bara själv bestämma.


Kan ju inte annat än försöka finnas till för dom som behöver mig då det blir tufft, men ibland kan man verkligen fundera över hur man behandlar varandra?

Är absolut ingen perfekt människa själv, det ska gudarna veta.Har säkert(och kommer att göra fler gånger) behandlat vänner och familj illa och dåligt, men då hoppas jag innerligt att dom som drabbas säger detta till mig så jag har chans att förklara mig, be om ursäkt och bättra mig. Många gånger kan man ju vara helt omedveten om hur man beter sig. I slutändan vill jag ju inte medvetet vara dum eller elak, givetvis inte!!!!

Men vi är ju alla olika, vad jag vill, och tycker, tycker ju inte alla andra, vilket man ju accepterar.Tänk vad trist det skulle bli om alla tyckte samma?


Ja, jag blir bara så trött, ledsen och besviken på hela denna situation. Har ju inte hänt mig, men det påverkar ju såklart....


Legend har inte fått det som behövs dessa dagar..Ska ju tävla dressyr på Lördag och jag är så jävla dåligt förberedd som jag bara kan. Har ju alltid en tanke med min ridning och planerar ju utefter träningar och tävlingar, men mina planer fick ju glatt kliva åt sidan. Är ju inte hela världen såklart, men känns heller inte kul att tävla då jag inte kunnat förbereda som jag tänkt.

Lego är inne i en sjuk pigg period, och då är han inte helt lätt, inte då det kommer till att genomföra en dressyrtävling. Hade honom på lina igår och det är jag glad för, bockade och pep i princip hela tiden, stundvis var han mer avspänd och la energin på rätt saker, men så kom det idel glädjeskutt och fjanterier.. Idag var jag ute och joggade, försökte få honom avspänd, lång och låg i formen...Jo tjena.. Räknade antalet halvhalter på skoj och då jag kom till 350 gav jag upp. Inget funkade idag, förutom gasen.Den är det inget fel på alls!!! Tycker inte om då det bara blir en dragkamp, det gäller verkligen att ha tålamod.

Vi får se, ska rida på banan imorgon och ev dra in honom till norris redan på Fredagen för att rida där..

Har bara ingen ork nu, den jag har måste gå till annat . Får se hur det hela blir. Känns han ok nu imorgon och på Fredag så kör jag bara... Bläääää...


En glad nyhet är att Räser är på bättringsvägen!! Var in med honom idag på vet stationen och ultraljudade, han har nog fått ett rejält genomtramp i senan och kommer att behöva vila lääänge till, ca 6 månader, men det går framåt. Boxvila i en vecka till, och sen ska vi kolla hur hältan ser ut.Sen kan han nog få komma ut i en sjukhage, äntligen lite frisk luft för lillpållen! Han är då väldigt mycket bättre än sist dom var in och det går åt rätt håll! Känns riktigt bra! 



Om ngn vänlig själ vill ge mig lite energi, så välkommen:) Just nu tas allt emot gladeligen!!!

Avslutar med en regel som jag tycker är fantastisk:)

-Behandla andra som du själv vill bli behandlad......


God natt jorden, vi syns imorgon/E







Ovido - Quiz & Flashcards