stallmalmby

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 12 oktober 2012 15:42

Grrrrrrr, har jobbat och ätit strepsils.Med citron och honungs smak, hade hellre testat den med jordgubb, men man tager vad man haver.

Imorse hände det som inte fick hända: Räser stack från hagen och rejsade runt på åkern med idel brallisar.FAN, helveta och hans moster.

Satt i godan ro och år frulle, då det dundrade utanför huset som aldrig förr.

Han har ju fått ett REJÄLT genomtramp i senan och SKA inte röra sig så mycket alls.Vila i minst 6 månader, och nu har han ju stått i en sjukhage, sen i Onsdags.

Tanken var ju att min lillasyster som ju äger hästen skulle ha byggt en rejälare hage förra helgen då hon var hemma på permis, men det blev inget av.Så jag har byggt en liten hage med sommarpinnar och tråd, ställt in en bal i hagen och normalt är han så lätt att stänga in, funkar med en sytråd. Men hur jävla dum får man vara, givetvis inte då han stått inne i 100 år..

Nu har jag iallafall byggt en rejäl sjukhage med både träplank och ström. Snyggt blev det väl inte, men förhoppningsvis ska det funka!

Ja, nu ska jag ut och rida, äntligen:) Sen ska jag fara till en kompis och fika, hon fyller år, och är världens bästa på att baka:) Så det kommer mest troligt att vara goooofika!

Höll ju nästan på att glömma.

Är det ngn som läst västerbottningen? Detta repotage var med från träningshoppningen vi hade hemma på gården:)

 

Finns fler repotage om dagen, mer info på www.ortrask.se

TACK Åke Runnman!!


//E

Ovido - Quiz & Flashcards