stallmalmby

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 23 oktober 2012 09:09

Jag säger bara det, äntligen, som Gert Fylking brukar säga..Äntligen har det hänt, vi har fått tummen ur och fixat det som borde varit gjort för jättelänge sen, och förhoppningsvis har vi valt rätt.

 

Denna Subaru Outback är nu våran! Tacka gudarna för fyrhjulsdrift. Äntligen en bil att dra finkan med utan att behöva låna eller planera 100 år i förväg!!!

Hämtar den förhoppningsvis på Fredag!


I övrigt händer det inte jätte mycket. Lugn helg med ridning och sen hakade jag med Fredrik ut på älgpass, inte en älg i sikte dock...

  Testade även detta vin om Lördagen till maten, och ja, Per, det var helt ok!

Kämpar vidare med min gule vän som är fullständigt wacko, höst och päls sättning gör att han är som en jehu och super tittig och spänd. Och ja, varje år är det samma lika.

Har tagit bort min anmälan till Skellefteå nästa helg. Känns ju trist, men ändå bra.Ska lägga allt krut på Vännästävlingen istället, då har både han och jag mer tid på oss, plus att det blev en väldans skillnad ekonomiskt;) Vännäs blir den sista tävlingen för året, är ju en lokal regional hoppning i Umeå också, men har bestämt mig för att inte starta där heller. Ska lägga all energi på att vara hejarklack till Pernilla som ska tävla med lånehästan hon rider!! -Släpp handbromsen och sånt ska jag skrika i högan sky, sånt man skrek för hundra år sen på ponnytiden...:) hahaha ne skämt och sido, inget sånt tjafs Porre, jag lovar;)

Kämpar iallafall med att hitta ställen att rida på, underlaget suger ju big time, stenhårt! Suck... Idag ser det ut att bli fint väder iallafall, inte så dumt med sol!

Beroende på när vi får hämta bilen så kanske det blir en tripp till norris och ridhuset i helgen...Får se!

Nu ska jag sparka igång dagen ordentligt.Hästen ska ridas, stallet ska mockas, och sen blir det nog gymmet, eller en tur ut i skogen för mig och Dante..Får se vad jag känner för....


//E

Ovido - Quiz & Flashcards