stallmalmby

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 10 oktober 2012 20:36

Sommar och sol, eller? Vad har det varit för sommar egentligen?

Förra sommaren jobbade jag hela tiden, med ett undantag för några dagars ledighet som resulterade i en av dom härligaste uppleverserna i mitt liv, arslet i en kajak, smygandes efter den underbara Öreälven.. Solen sken konstant och det är ett av dom bästa minnerna jag har hittils i livet.

Nu är sommaren defentitivt över, och kylan börjar smyga sig på, det var minusgrader igårkväll då jag for hem från jobbet.

Legend är äntligen skodd, och hans lite varmare framben är ett minne blott, som jag misstänkte så var det den  lösa dojjan på det benet som var boven i dramat.Han är känslig min gule vän, och jag är enormt petig, och ja ibland fånig.

En lättare skritt tur som var nästan läbbig, hittade inte min pannlampa, så for ut utan, fy fan! Såg inte ens hästens hals framför mig! Var inte kul alls, och mörkret smög sig rakt in i märgen... En halvtimme stod jag ut, sen skyndade vi oss hem till värmen och ljuset...Lego brydde sig föga och hade nog vart ute än om han fått välja.

I och med höstens snabba intrång så kommer det ju en hel massa inpå det.. Detta tillexempel:  

Alla dessa reflexer som ska på, lånade även denna av min lillasyster(hoppas det var ok Ags)  

Rumpvärmaren...Ahhh, min bästa pryl att tipsa om i höstmörkret och kylan! Det är kanske inte det snyggaste man kan pimpa sin utrustning med, men va fan, vem ser mig här, och vem bryr sig? Inte jag, den är alldeles ljuvlig, och det ska vara the real deal för att optimera känslan, dvs en av fårskinn!

Äntligen börjar mitt liv komma på rätt köl igen, det har varit så upp och ner på sistonde, mår helt enkelt inte bra då mina rutiner kommer av sig för mkt, och inte då jag inte får i mig rätt dos av mitt personliga lyckopiller varje dag.Legenden  


Räser har fått komma ut i en sjukhage och är nöjdare än på länge, dock var han mycket trött nu ikväll, och stod och sov med mulen vilandes på boxdörren..       


Ett annat tecken på att vinter är på g är Zingo, han sväller ut med enormt mycket päls, och blir som en jätte puff av kola med vit marshmellow man!   Syns dåligt, men lägger man handen på honom så försvinner den i fluffet säkert en halv decimeter:)


ja, så har min dag sett ut, lagat mat, och pysslat på, och jobbat givetvis... Nu är det lite ensamt här i huset, Fredrik och Dante har begett sig ut på jakt och sover i Sandsjönäs.

Nu blir det en stund framför tvn, och sen sängen, lååååång dag som vanligt imorgon..

//E




Ovido - Quiz & Flashcards