stallmalmby

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2012 22:19

Från att inte skrivit nått på flera dagar blev det nu två inlägg på samma dag..

Känner mig rätt nöjd över mig själv, snön yr utanför huset och jag drog på mig den kolossalt fula men ack så bra blåkläderoverallen och for ut och red, hela munderingen på, reflexer till gud förbannelse och pannlampa!

Är ju lite sisådär med underlaget, men än så länge finns det vägar som är helt ok mjukhet att rida på,har bara två broddar per hov dock, och det är väl inte optimalt.

Har kommit underfund med en grej, jag kan inte rida alls om jag inte ser ngt. Som idag, då det snöar småspik rakt in i ögonen, och en skarp pannlampa på skallen gör att jag inte ser ett jota, och jag far runt som en liten vante i sadeln..Helt kass, är heller inte bra om det är helt bäcksvart, som det ju inte blir riktigt nu då marken är vit, men innan snön kom och jag inte hittat min pannlampa, då hade jag ingen balans alls då jag red.Ser jag inget, så är det katastrofalt dålig ridning! Är det bara jag?

Skit samma, ointressant vetande!:)

Har iallafall rakad Legendo ikväll, och hade ju inte tänkt helraka, men det blev fullständig misär då jag försökte mig på ngn slags "jaktklippning" så till slut gav jag upp och rakade hela pållen... Nu ser han dock ut som en zebra, blev väldigt randig!! Gahhh... ja ja, inte hela världen, nu skulle han behöva ett rejält bad, då han är liiiite lätt skitig(underdrift)

Blev ridhus imorgon ändå, varför tänker jag inte längre än vad min stora näsa faktiskt räcker? Finns ju ridhus i Vindeln också! Och mycket längre är det inte, dessutom är den förut så jävulskt dåliga vägen nu omlagd och liknar mer autoban, så så blir det!


Men, ja det kommer ett men.Kan inte för mitt liv tro att det är sant, våran nya bil har ngt jävla fel!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ngt kluckande ljud i framvagnen som inte funnits där förut.  Inget allvarligt, den går att köra(annars hade jag inte dragit iväg med min kära häst bakom) MEN ändå!!! Tur vi har garanti, köpte den på All-bilar och vi har knappt kört 50 mil än, så det löser sig.


 

Nyklippt och friserad.


   


Nu ska jag ta mig samman och äta ngt, och dricka te, har ätit jävligt dåligt idag och det börjar kännas i huvet, kommer inte hinna träna ngt imorgon, men hoppas kunna dra iväg på gymmet kanske onsdag morgon och köra ett pass. Kan inte låta bli att längta efter att ta fram skidorna.. Underbart! Snart så, alldeles snart:)

//E

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2012 16:45

Bloggar tätt nu, eller inte... Helgen är över och jag jobbar, håller på att få i mig lite mat....

Helgen är över och jag har pysslat på lite hemma, karvat ut en pumpa och ställt ut lite granris på bron.

Har ätit middag hos en kompis i helgen, eller vi delade på middagen, jag gjorde för och varmrätt och hon gjorde efterrätten. Hade jättetrevligt!

Hade tänkt mig att raka Legenden ikväll efter jag ridit men tror inte att jag ska göra som tidigare år, helraka honom, utan rakar nog bara "halva" även om jag tycker det är finast med helrakat, så blir det mest smart att köra halvt!

Mina planer gick i stöpet, då jag tänkt premiär dra finkan till Norris imorgon med nya bilen, och rida i ridhuset, men det måste isånnafall bli före nio på morgonen, då det är blåbärshoppning..Hmm, ja tidigt som f###n blir det, så får se om jag tar det ngn anna dag...


Trevlig kväll till alla:)/E

Ovido - Quiz & Flashcards