stallmalmby

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Emma Rehnman Astergren - 24 oktober 2012 10:57

Sitter på jobbet och ska precis till att äta lunch, blir väldigt kulinariskt, yougurt med färska hallon och müsli... Har en tidig lunch så har inte hunnit bli särskilt hungrig än..

Har badat med första gruppen och har använt upp det sista av mitt favvo balsam..Luktar som en liten bit av himlen..Måste nog gå in och beställa mer på Lyko.se, fantastisk sida för en kräm och hårprodukts nörd som jag!

Igår var Lego sitt piggaste och knäppaste jag , han var helt  vild! Sällan är han så bockig, och jag fick rida väldigt länge innan han la energin på rätt saker..Red på åkern och slutade med att jag fick galoppera runt omkring(blandat med pip och bocksprång) tur att underlaget var ok! Både han och jag blev rejält varma och svettiga! Tycker ju att det är kul att han är glad men igår var han inte ens rolig... Hade tänkt hoppa men efter några språng insåg jag att jag hade fått hoppa än om jag skulle fått honom lugnare och mer avspänd..Blev bara mer vild och pigg, hade problem att hålla mig kvar faktiskt..:/ Hahaha, måste sett kul ut! Siktar på att dra in honom till ridhuset snart, så man har mer tillförlitligt under hovarna och vågar rida på mer ordentligt! Behövs:)!


Sprang sedan 6 kilometer terräng, och avslutade med intervaller i sandbacke, kändes i benen sen! Dante fick följa med!

Rider ofta den sandbacken med Legend och oftast är det galopp som gäller, men att springa själv går vääääldigt mycket saktare:)

Nu ska jag äta... Hoppas alla får en fin dag!//E

Ovido - Quiz & Flashcards