stallmalmby

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Tätt var det ju....

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2012 22:19

Från att inte skrivit nått på flera dagar blev det nu två inlägg på samma dag..

Känner mig rätt nöjd över mig själv, snön yr utanför huset och jag drog på mig den kolossalt fula men ack så bra blåkläderoverallen och for ut och red, hela munderingen på, reflexer till gud förbannelse och pannlampa!

Är ju lite sisådär med underlaget, men än så länge finns det vägar som är helt ok mjukhet att rida på,har bara två broddar per hov dock, och det är väl inte optimalt.

Har kommit underfund med en grej, jag kan inte rida alls om jag inte ser ngt. Som idag, då det snöar småspik rakt in i ögonen, och en skarp pannlampa på skallen gör att jag inte ser ett jota, och jag far runt som en liten vante i sadeln..Helt kass, är heller inte bra om det är helt bäcksvart, som det ju inte blir riktigt nu då marken är vit, men innan snön kom och jag inte hittat min pannlampa, då hade jag ingen balans alls då jag red.Ser jag inget, så är det katastrofalt dålig ridning! Är det bara jag?

Skit samma, ointressant vetande!:)

Har iallafall rakad Legendo ikväll, och hade ju inte tänkt helraka, men det blev fullständig misär då jag försökte mig på ngn slags "jaktklippning" så till slut gav jag upp och rakade hela pållen... Nu ser han dock ut som en zebra, blev väldigt randig!! Gahhh... ja ja, inte hela världen, nu skulle han behöva ett rejält bad, då han är liiiite lätt skitig(underdrift)

Blev ridhus imorgon ändå, varför tänker jag inte längre än vad min stora näsa faktiskt räcker? Finns ju ridhus i Vindeln också! Och mycket längre är det inte, dessutom är den förut så jävulskt dåliga vägen nu omlagd och liknar mer autoban, så så blir det!


Men, ja det kommer ett men.Kan inte för mitt liv tro att det är sant, våran nya bil har ngt jävla fel!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ngt kluckande ljud i framvagnen som inte funnits där förut.  Inget allvarligt, den går att köra(annars hade jag inte dragit iväg med min kära häst bakom) MEN ändå!!! Tur vi har garanti, köpte den på All-bilar och vi har knappt kört 50 mil än, så det löser sig.


 

Nyklippt och friserad.


   


Nu ska jag ta mig samman och äta ngt, och dricka te, har ätit jävligt dåligt idag och det börjar kännas i huvet, kommer inte hinna träna ngt imorgon, men hoppas kunna dra iväg på gymmet kanske onsdag morgon och köra ett pass. Kan inte låta bli att längta efter att ta fram skidorna.. Underbart! Snart så, alldeles snart:)

//E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Rehnman Astergren - 31 oktober 2014 09:41

Äntligen fredag! Helt sjukt vad veckorna går fort, och då torsdagen är över går som luften helt ur! Säger det igen, äntligen fredag:) Min kompis Carolina från Västervik har varit och hälsat på hela veckan och jag har knappt sett henne?! Så idag ska...

Av Emma Rehnman Astergren - 30 oktober 2014 07:54


Mornar är så tvetydiga för mig... Å ena sidan tycker jag det är underbart att gå upp och dola på med det ena och andra, å andra sidan vill jag sova i all evighet framåt, är ett med sängen, kudden är varm och mjuk.. Bla bla bla.... Nu blir det jobb ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:33

Känner mig så jävla trött, sjukt. Måste vara vädret, eller det faktum att jag sovit lite för lite den senaste tiden. Var igår och hjälpte Jenny med Vinda som varit ofräsch till och från ett tag, så blev en heldag på veterinärstationen. Med slutkont...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 11:27

Har bestämt mig för att inte åka vasan som jag anmält mig till 8/3 2015, pga tidsbrist. Säljer den för 2500:- exlusive bytes avgiften på 200:- Maila vid intresse! Skrattmaja2000@hotmail.com ...

Av Emma Rehnman Astergren - 29 oktober 2014 00:18


Då var det dags igen, att återuppta denna blogg, skriver som sist jag återigen började skriva, jag vill inte göra mig av med den. Haft bloggen så länge att den liksom bara ska finnas där... Massor har hänt(givetvis) men en av dom största förändrin...

Ovido - Quiz & Flashcards